Union All

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardpa

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Hoi,

Ik ben een voorbeeld aan het uitwerken van:
http://weblogs.sqlteam.com/jeffs/archive/2006/06/19/10270.aspx

Budget: Year, Month, Account, Dept (primaire sleutel), Amount
(Dept is primaire sleutel)

Commitments: CommitmentID (autonummer+pr sleutel), Year, Month, Account, Dept, Amount

Actuals: ActualID (autonummer+primaire sleutel), Year, Month, Account, Dept, Amount

Alle velden zijn numeriek, behalve Amount is valuta en Dept (NL afdeling)is text.

Mij lukt het niet om de union all query te maken op Jaar met totalen voor elke Maand, Grootboek en Afdeling.
SELECT [Year] [Month] [Account] [Dept] Amount as Budget 0 as Commitment 0 as Actual
FROM Budget
UNION ALL
SELECT [Year] [Month] [Account] ]Dept] Amount as Budget 0 as Commitment 0 as Actual
FROM Commitments
UNION ALL
SELECT [Year] [Month] [Account] ]Dept] Amount as Budget 0 as Commitment 0 as Actual
FROM Actuals
WHERE Year = 2006
GROUP BY [Year] =2006 [Month] = 12 [Account] > 0 [Dept] =1;

Ik wil heel graag dit voorbeeld goed uitwerken. Wie kan mij helpen.
Ik kan een gezipt bestand toesturen. Ik ben er al langere tijd mee bezig om een dergeijk voorbeeld uit te werken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met

'Amount as Budget 0 as Commitment 0 as Actual'
?

Volgens mij zit daar de fout in. de UNION ALL ziet er volgens mij goed uit.

Moeten de voorwaarden van een Group by statement niet worden gedefinieerd in een HAVING statement?

Overigens is het in excle mischien het handigst om eerst de 3 queries los te maken (evt met de designer) en pas als je alle drie hebt de SQL statements middels een UNION ALL aan elkaar te plakken.

Groeten,
Arjee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan