Universeel Stuurprogramma CardReader

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb vanochtend een interne CardReader van ICIDU geïnstalleerd in mijn pc. Allemaal gelukt, maar nu ik 'm wil gebruiken heeft 'ie natuurlijk eerst een driver nodig. Op de ICIDU-site vond ik een .exe dat de driver zou moeten installeren. Niet dus...Ik krijg een foutmelding: "Ongeldig station R:\". Ik gebruik het station R helemaal niet. Dat gaat dus niet door... Naast het .exe-bestanje leveren ze geen .dll-driver.

Weet iemand waar ik misschien een universeel stuurprogramma voor mijn cardreader kan downloaden?

Alvast bedankt,

Geert

Welke Windowsversie gebruik je? De moderne versies (vanaf XP) hebben geen extra drivers nodig voor de meeste cardreader.

En heb je het al geprobeerd zonder driver? Die drivers die je hebt meegekregen zijn vermoedelijk voor Windows 9*.

En heb je het al geprobeerd zonder driver? Die drivers die je hebt meegekregen zijn vermoedelijk voor Windows 9*.

Ja, ik heb het ook al zonder driver geprobeerd. Dan herkent 'ie de kaartjes niet...

En zijn dat nieuwe kaartjes?

Nee, het is een Micro SD HC 4GB kaartje dat half vol staat.
(De cardreader heeft een speciaal slot voor micro-SD)

En een bijna vol CF kaartje (128Mb)

Bij de Micro SD gaat het powerlampje op de reader niet branden, bij de CF wel

Laatst bewerkt:
Je cardreader kan vermoedelijk niet met een SDHC card overweg. Niet alle cardreaders kunnen met de HC type overweg.

En over dat CF kaartje:

Hoe zorg ik dat de computer die herkent?

Ik kwam er gisteren achter dat ik 'm aangesloten had op de FireWire aansluiting op 't moederbord, en dus niet op de USB aansluiting. Wanneer ik nu het micro-SD kaartje in het slot doe gaat er op de reader ook een lampje acces branden. Helaas wordt het nog steeds niet herkend door de Win XP PC...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan