Universele Afstandsbediening Grundig RC-7-2 (Action)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasonDurangela

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2016
Ik heb gisteren een universele afstandsbediening gekocht bij de Action. Nu breek ik al heel de avond en nacht mijn nek over het laten werken van de afstandsbediening.

Mijn TV is een Philips 32PHK4309/12 - De afstandsbediening die ik toen der tijd bij de tv kreeg is een Philips SF-345. (Inmiddels stuk door het meerdere malen laten vallen)

Bij de handleiding van de universele afstandsbediening zit een lijst met codes voor ieder specifiek merk. Ik heb alle viercijferige codes geprobeerd d.m.v directe invoer die onder het merk Philips vallen maar met deze codes heb ik geen succes gehad.
Daarna heb ik de automatische zoek functie van de universele afstandsbediening gebruikt. Hij heeft al meerdere malen een kanaal gevonden waarop de tv zich eigen uitschakelt maar als ik daarna de afstandsbediening probeer te gebruiken krijg ik geen reactie op de knoppen die ik indruk. (ondertussen al zeker 20x opnieuw geprobeerd)
Ook het handmatig zoeken naar de code geprobeerd, bij deze methode schakelt hij ook de tv op een gegeven moment op stand-by maar daarna nogmaals geen reactie op de knoppen die ik indruk.

Iemand een idee?. Aangezien de tv wel bij de automatische en handmatige zoekfunctie reageert door de tv op stand-by te zeggen maar daarna niet meer reageert op verdere knoppen ga ik er wel van uit dat er een manier moet zijn om de universele afstandsbediening te laten werken.

Ja ik ben nogal lomp met afstandsbedieningen en om iedere keer 30 euro neer te leggen voor een merk lijkt me ook zo overbodig. Ik zal eerst aankijken wat er allemaal op dit topic gereageerd wordt voordat ik overstap naar de aanschaf van een van de twee die je in je bericht poste.

5 minuten geleden instaat geweest om hem werkend te krijgen. Ik ben totaal niet A-technisch. Maar om dit apparaat werkend te krijgen moet je een flinke lading aan geduld en mazzel hebben.
De handleiding kon net zo goed in een wereldvreemde taal geschreven zijn.

Mijn aanrader: koop hem niet want het apparaat gaat je geduld gegarandeerd testen.

Hallo

Noteer hoe je deze uiteindelijk werkende hebt gekregen ....

Toetscombinaties , alsook de uiteindelijke code voor uw t.v. ...

Indien je niet snel genoeg bent bij een ooit voorkomende batterijwissel ... ben je terug vertrokken ... en heb je vermoedelijk de handleiding (te goed) opgeborgen ...

Een gewaarschuwd mens is er 2 waard ...

Peter

Hallo

Noteer hoe je deze uiteindelijk werkende hebt gekregen ....

Toetscombinaties , alsook de uiteindelijke code voor uw t.v. ...

Indien je niet snel genoeg bent bij een ooit voorkomende batterijwissel ... ben je terug vertrokken ... en heb je vermoedelijk de handleiding (te goed) opgeborgen ...

Een gewaarschuwd mens is er 2 waard ...

Peter

Ja ik ben op dit moment ook als de dood om op een verkeerde knop te drukken waardoor hij niet meer gaat werken.

Ik heb de afstandsbediening uiteindelijk werkend gekregen door de handmatige zoekfunctie. Set + Tv knop en dan de power on knop in blijven drukken totdat je een reactie krijgt. Het probleem hiermee is dat je tot wel 1200x de power on knop in moet/kan drukken voordat je een reactie krijgt. Bij mijn philips tv is de reactie van de power on knop en het daadwerkelijk reageren van de TV nogal sloom en na 300x op de power on knop drukken ben je geneigd om het iets sneller te doen hierdoor heb ik het al een paar keer gehad dat ik een keer extra op de power on knop heb gedrukt en dat deze daardoor naar een andere code is gesprongen.

In dat opzicht prefereer ik de Logitech Harmony's....
Die kosten wat maar dan heb je ook wat.
Makkelijk programmeren via de desktop-app d.m.v. een enorme databae.
Heb al 6 jaar een Harmony One, vorig jaar de accu vervangen maar ik bedien er vrijwel alles mee: AV receiver, tv, mediaspeler, settopbox, sateloet-ontvanger, plafondventilator en verlichting, airco....
1 afstandsbediening op tafel, gewoon perfect.
Als het ding morgen de geest geeft koop ik zonder nadenken een nieuwe, ongeacht wat dat kost :thumb:

Daarom dus toch voor deze... prima keuze als je het instellen voor lief neemt.
Ja ik ben nogal lomp met afstandsbedieningen en om iedere keer 30 euro neer te leggen voor een merk lijkt me ook zo overbodig. Ik zal eerst aankijken wat er allemaal op dit topic gereageerd wordt voordat ik overstap naar de aanschaf van een van de twee die je in je bericht poste.

Dat had ik niet gemist André maar dat "lompe" slijt ook....gedragsverandering komt met de jaren...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan