universele(?) driver voor oude videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

eramajarvi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Berichten
1
Hey,

ben vanmiddag even iemand gaan helpen die zijn windows 98, engelse versie wou omzetten naar windows millenium in het nederlands. Na de vlotte installatie van Windows ME zat ik plots met het volgende probleem: bij het configuratiescherm krijg ik plots maar 16 kleuren meer en ik kan de resolutie ook niet hoger dan 480*640 meer instellen.
Dit zou niet zo´n groot probleem zijn moest ik weten om welke videokaart het juist gaat. Op internet zijn wel drivers te vinden natuurlijk. Normaalgezien heeft men natuurlijk een cd of floppy met drivers erbij als men de pc aanschaft, maar in dit geval dus niet.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik zien welk type videokaart er in die pc steekt? Bij het opstarten krijg ik geen normaal scherm maar een onnozel door HP gemaakt blauw scherm met enkel een balk die de vooruitgang van het opstarten aanduidt. Ook in de bios of setup vind ik geen info over de kaart. Is het zinvol de pc te openen? Staat er op de kaart zelf meestal info?
En zijn er geen universele drivers voor simpele, oude grafische kaarten?
Windows met de geweldige plug&play optie laat mij weer maar eens in de steek.

Bedankt voor ev. reacties!


tom.
 
Er is wel een universele driver, maar die is nu dus geïnstalleerd.

soms kun je met Aida (www.aida32.hu) er achter komen welke videokaart er in zit.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het heeft zin de pc open te maken.
Op de meeste kaarten staat wel een merk / typenummer.
Soms zelfs op 1 van de chips.

Tip voor de volgende herinstallatie:
Van te voren even een gedeelte van aparaten beheer overschrijven.
Dan is het na installatie makkelijker om de drivers terug te vinden.
Ik heb zelf een standaard formulier voor m'n klanten.
Instaleren komt een keer of 30 voor epr jaar.....
 
@ paul-rt, reageer hier in het forum. Ik kan trouwens gewoon op die site komen.
 
Ok Tiborv, als je dan de gegeven link "adia" ff veranderd in "aida", dan zal ie werken :) :p


:thumb: Goed zo jochie :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan