Unknown column '10420' in 'field list'

Status
Niet open voor verdere reacties.

pumpum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2013
hallo,

ik probeer met een SQL query een veld aan te passen; dit is de query die ik gebruik:

UPDATE `webstore`.`xcart_products_lng_nl`
SET `fulldescr` = `10420`
WHERE `productid` = {ID};

maar krijg hierbij een error:

E: 1-10-2013 23:08:46: Error has occurred: [MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.96]Unknown column '10420' in 'field list'

iemand enig idee?

a. Heet de tabel echt webstore.xcart_products_lng_nl ? Dus met een '.' erin?
b. Misschien eens proberen ipv. `-tekens eens '-tekens te gebruiken?
c. mogelijk moet het gewoon zo zijn:
[sql]UPDATE webstore.xcart_products_lng_nl
SET fulldescr = '10420'
WHERE productid = {ID};[/sql]

Meer tips heb ik niet, omdat (bijv.) ook niet duidelijk is in welke (beheer-)programma of (web-)programmeertaal je die query invoert. phpmyadmin?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gaat hij niet juist naar de tabel webstorexcart_products_lng_nl zoeken?

Puntje "b" van dnties is inderdaad het probleem.

Omdat je backticks gebruikt voor een veldwaarde denkt MySQL dat je een kolom bedoeld.
Vervang die door enkele of dubbele quotes (Zoals in het voorbeeld van dnties) en de query zal moeten werken.

In dit (engelse) antwoord staat ook een link naar de documentatie er over.

Omdat je backticks gebruikt voor een veldwaarde denkt MySQL dat je een kolom bedoeld.

Klopt. en het beste advies wat ik kan geven is: gebruik NOOIT backtiks, nergens, nooit, nul, niemals. De reden is simpel: met backticks kun je als kolomnaam ook expressies gebruiken die daadwerkelijk iets in
SQL betekenen en de dag dat je de backticks vergeet ben je net lekker aan het werk met een kolom genaamd "DELETE", in de query SELECT delete FROM tabel WHERE x=y; en dan selecteer je met een beetje MySQL f*ckery de uitkomst van de query "DELETE FROM tabel WHERE x=y" en ben je records kwijt, zonder dat je ergens ook maar enige indicatie hebt dat het is gebeurt.

Thanks guys,
Ik heb er nu dit van gemaakt en dat werkt!

UPDATE xcart_products_lng_nl
SET fulldescr = '10420'
WHERE productid = {ID};

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan