Unknown CPU type

• Onderwerp starter Onderwerp starter DvE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

zaterdag heb ik een nieuw mobo, processor en geheugen gekocht;
Aopen AK77-333, AMD Athlon XP 1800 en 256 Mb "huismerk" geheugen van Mycom (merkloos dus).
Bij het starten van de computer geeft het bios een melding over: Unknown CPU type, 1533 Mhz. Ook Windows XP prof. neemt dit over, in het scherm van hardware staat ook unknown cpu type. Waarom ziet hij niet dat er een Athlon Xp in zit? Het bios is van Phoenix, Award bios, datum iets van 10 juli 2002.
Zou het bios dan een update nodig hebben? En zo ja: is dit veilig, want ik ben bang dat ik de boel verknal.
(Het is ook geen groot probleem, maar ik vroeg me gewoon af hoe het komt en of het simpel op te lossen is.)

Je zal wel een 1800+ thoroughbred hebben, vandaar dat het mobo hem niet herkend. De enige oplossing is een bios update. Aopen heeft trouwens ook een updateprogrammaatje dat gewoon in Windows kan werken dus dat is dan zo gepiept.

Maar waarom een BIOS update? De snelheid wordt erkend en de type CPU ken jezelf...no problem.

Als alles goed werkt zou ik geen BIOS update doen gezien de risico's bij stroomuitval of spanningsdip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan