Unknown space op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenniepennie

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Ik heb 1 grote harde schijf van 500gig die verdeeld is in 2 delen. Ik merk ineens dat op mijn harde schijf van Acer er ineens ruimte verdwenen is. Ik heb een windows vista en op die schijf zet ik de automatische backups die gemaakt worden. Volgens SpaceSniffer is er 139 gigabyte aan "Unknown Space". ik heb er een een screenshot bijgezet om het aan te tonen.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Er is hier al een topic over, maar blijkbaar weet niemand een antwoord..

Grtz

Bijlagen

• Vastleggen in volledig scherm 10042010 02228.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 10042010 02228.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 59
Ik neem aan dat windows op de c schijf staat? En daar gaan ook de backups heen? Want volgens de afbeelding staan de backups op D.

De afbeelding toont de D schijf, als je onder deze computer kijkt, hoeveel ruimte is er dan nog vrij op de D schijf?

Wellicht geen rechten om de inhoud van die map op te sommen?

TreeSize Free onder administrator-rechten uitvoeren?

De C-schijf heeft 292 gig en daar draait Windows op. Op de D-schijf (ook 292gg) zet ik back-ups van de C-schijf en ook nog van een beetje muziek.
Volgens Deze Computer is er nog 8.73 GB vrij van de 292 GB. Dit is nogal vreemd aangezien de schijf eigenlijk nog maar voor de helft gevuld is.

WinDirStat zegt namelijk dat die Unknown Space blijkbaar een Backup Set is van 135 GB groot..

@ Eagle Creek: ik heb alle rechten op de computer

Bijlagen

• Windirstat.jpg
    Windirstat.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 48
Wat ik denk is,omdat je het BackUppen op auto hebt gezet,er gewoon teveel BackUps worden gemaakt;je kunt toch instellen wanneer/hoe vaak en waarvan een BackUp gemaakt dient te worden? Het heeft geen zin om iedere week alles te BackUppen en zeker niet de hele harde schijf.Zelf heb ik b.v. de schijf in meerdere partities verdeeld (Systeem,Data,Muziek,BackUp) daarbij heb ik de muziek en belangrijke software ook nog 's op 'n externe schijf opgeslagen.Op de Backup partitie heb ik 1 image staan v.h. OS + nog een evt. een aanvullende BU,b.v. na een belangrijke software update b.v. na installeren IE8 o.i.d. Voor het BackUppen van de mail b.v. heb ik een apart programmaatjeklik,dat doe ik handmatig.

@ Eagle Creek: ik heb alle rechten op de computer
Je start het programma onder Windows Vista. Je dient dan óf het programma te starten met de functie "Uitvoeren als Administrator", of gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld te hebben..

Back-ups dien je ook te overschrijven als ze verouderen :).

Dat is de bedoeling, om elke week een back-up te maken. Ik heb ze bewust elke week ingesteld. Nu is mijn vraag: is het mogelijk om de data op de D-schijf handmatig te verwijderen en gewoon een nieuwe back-up te maken.

En ook nog iets: heeft iemand een goede back-up software? liefst geen freeware, software van goede kwaliteit.

Ik heb nog altijd 140GB aan Unknown Space. Iemand een idee hoe ik dit weg krijg?
ps: ik gebruik ook System Restore

Als het de bedoeling is elke week een BU te maken dan moet je een schijf van 1TB aanschaffen.In #5 geef je zelf aan dat het van een BU is en in WinDirStat is dat duidelijk te zien.Je wil iedere week een BU maken,maar als je 't later weer verwijdert wat heeft 't dan voor 'n zin? Met externe software kun je (na eerst 'n full BU gemaakt te hebben) een incremental backup maken d.w.z. dat alleen die files gebackupt worden die zijn veranderd sinds de laatste BU,dat bespaart je een hoop ruimte.Die ruimte krijg je weg door je BacUp functie in Vista (tijdelijk) uit te zetten,je verborgen besturingssysteembestanden op aan zetten en de hele hap/inhoud te verwijderen als je jezelf eigenaar van die map maakt en evt.door schijfopruiming alle herstelpunten(behalve de laatste) te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan