Unlockcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen ,
Ik heb hier een telefoon van Telfort met een simlock,
Nu is mijn vraag is de unlockcode van de provider altijd en voor elke telefoon van die provider te gebruiken .
Ik ben in het bezit van de unlockcode van een vorig uod toestel ook van Telfort en dus dacht ik mischien kan ik die code ook gebruiken voor deze telefoon.
Vr.gr.B.Kat

Hallo,

Die code zal niet werken, want het is toestel gebonden.

Die code werkt idd niet alleen voor jouw telefoon waarvoor je de code hebt gekregen

welk toestel is het

Robbie 34,
Ik weet even nioet welk toestel het is want het licht bij een zoon van mij en die kan ik even niet bereiken.
Zaterdag weet ik hierover uitsluitsel te geven want dan zou mijn zoon het toestel meenemen.( Merk Siemens )
Mischien weet je het zo ook, want het is het toestel wat de postbank vroeg in het voorjaar aanbood voor € 25 met een beltegoed van € 25 ,dus gratis ,provider is Telfort.
Vrgr,B.Kat

Via internet kom je na enig speurwerk en met je i mei code, provider en merk en typenummer van je toestel wel achter de unlockcode.
Het i meinummer krijg je nadat je je simkaart uit het toestel hebt verwijderd. Je zet de telefoon aan zonder simkaart en druk dan vervolgens *#06# dan verschijnt je i-meinummer. Veelal staat dit nummer ook vermeld in je toestel onder de accu.
Je kunt het ook via verschillende zaken laten doen maar dit kost meestal iets vanaf zo'n €10,- per toestel...

suc6!
Anja.

Unlokcode

Beste mensen ,
Het probleem heeft zich zelf opgelost. Wij verwachten een lokcode omdat het toestel nog maar 6 maand ongeveer geleden als gratis toestel( Telfort/Postbank) werd aangeboden, maar omdat mijn zoon bij Telfort/postbank weer een gratis toestel kreeg heeft hij het nummer van het "oude"toestel laten overzetten naar het nieuwe en nu blijkt dat er geen simlock meer op het toestel zit.
Vraag opgelost 1
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Vr.gr. B.Kat

Geplaatst door Robbie34
ik moet type, provider en imei code weten

zou je dat voor mij uit willen zoeken ??
Ik zit anders een tijd zonder mobiel, mijn nokia heeft softwarestoringen, die krijg ik met een paar weken terug.
Ondertussen wil ik graag mijn oude Phillips Savvy van Libertel gebruiken, ik het het imei wel gevonden,
449680534819230, heb alleen geen idee hoe en wat ik dan moet zoeken om het te unlocken :o
Pleasse!

Groetjes, Ellen

Beste Ellen 7,
Wanneer je de imei code hebt ga dan even naar de website van Libertel en vraag daar de unlockcode aan.
Als het goed is geven ze je de code in een E-mail en kan je aan het werk gaan.
Dit kan alleen wanneer er geen simkaart in het toestel zit.
Dergebruiks aanwijzin die ze er bij geven laat maakt alles wel duidelijk.
Vr.gr. B.Kat

Ik heb net een email ontvangen van Vodafone, ik moet het schriftelijk aanvragen en dan gaat het nog ongeveer 4 weken duren:(
Dan wacht ik wel tot mijn nokia weer gerepareerd is ;)

Groetjes, Ellen

Mooi stomme zet van Vodafone, toch maar beter bij Telfort daar was het bij mij tenminste in één dag geregeld.
Jammer voor jou dat het zo lang moet duren.

Vrgr.B.Kat

ze moeten ook de code van de simkaart hebben, die zit er niet eens meer in :confused:
Kan het ook wel zonder?
misschien dat ik hem dan toch laat unlocken en als reserve erbij hou, is toch wel vreemd zonder mobieltje :o

toch bedankt ;)

Groetjes, Ellen

Unlockcode.

Nog zo'n vreemde aktie van Vodafone .
Je kan een telefoon alleen "Unlocken"wanneer de simkaart er niet in zit. Waar dus de code van de simkaart voor nodig is is voor mij een raadsel. Of het zou moeten zijn om te kijken of het toestel langer ingebruik is of was dan een jaar. Het enige wat ze eventueel ook zouden kunnen vragen wat het Tel.nr. van het bewuste toestel was om te kijken of het al langer dan 1 jaar in je bezit is.( dan is het alleen mogelijk om het gratis te Unlocken anders wordt er ongeveer € 160,- voor in rekening gebracht).

Vrgr.B.Kat

Laatst bewerkt:
Als het zonder simkaartcode kan, kan het ook zonder Vodafone, dan betaal ik er wel voor,hier betaal je 10 euro

Groetjes, Ellen

Inderdaad kan het bij bepaalde mensen voor € 10 á 15.
geen enkel probleem .
Succes met je telefoon!!!
Gr. B.Kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan