Unmanaged VPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedeavond dames en heren!

Ik ben van plan om bij Strato (zit er al een aantal jaren met een simpel webhosting accountje) een VPS account af te nemen.

Zie deze pagina: http://www.strato.nl/server/virtual_server/index.html dan het goedkoopste pakket ( €16,90 ).

Mijn vragen zijn, zo'n unmanaged VPS, in hoeverre lijkt dat op een simpele webhosting account? Is het makkelijk om instellingen zodanig te veranderen dat ik de server "om zeep help"? Hoe installeer ik een library als bijvoorbeeld fpdf of pdflib, want de files naar de server kopiëren lukt wel, maar hoe installeer ik het dan?

Het is puur dat ik hier geen ervaring mee heb. Als ik gewoon m'n website kan uploaden en eens een PHP-extensie kan installeren en dergelijke, ben ik allang tevreden...

Bij voorbaat dank!

Erik

Hey Erik!
Ik zit een beetje met hetzelfde :)
Een week geleden heb ik al wel de stap gemaakt naar unmanaged VPS (via Hostnet) maare het valt me nog niet mee allemaal. Alle akties/ mutaties op je VPS gaan via Plesk.. en probeer daar om mee te beginnen alleen al eene een nederlandse handleiding van te vinden.

Maar goed.. ff flink doorbijten.

Maare volgens mij is het geen "appelte eitje".. maar wel leuk om in te verdiepen.
Succes

Manke

Ik heb inmiddels ook het pakket afgenomen, weliswaar bij Strato en (heel) langzaam maar zeker begint het me allemaal een beetje te dagen... Met heel veel proberen lukt het waarschijnlijk allemaal wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan