unmountable boot volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
361
Heb bij een kennis zijn zoon (13jaar) winxp home geintaleerd, en dat werkte allemaal perfect. Een paar dagen terug was er hier bij ons een klein onweer, en hij was bang voor zijn pc. Nu heeft hij die afgesloten op de verkeerde manier (namelijk door op de on/off knop te drukken van de pc bak). Als hij hem nu opstart verschijnt er steeds "unmountable_boot_volume" ,verder kan hij niets doen.
Hoe kan ik dit oplossen dat hij weer opstart?
 
Ik ben bang dat het opnieuw installeren wordt. Lees dit topic ook eens http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=199035&highlight=unmountable+boot+volume

In principe zou het geen kwaad moeten kunnen om op de on/off knop te drukken. Ik doe het regelmatig als de pc hangt. Het is natuurlijk niet de manier, maar het zou niet dit probleem moeten veroorzaken.

Nog een topic die je door kunt nemen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=199943&highlight=unmountable+boot+volume
 
als der nog belangrijke dingen opstaan zou je misschien kunnen proberen(ik garandeer niet dat het werkt) de schijf als slave in een andere pc te hangen en dan de belangrijke data overzetten. maar ik ben bang dat een herinstall noodzakelijk zal zijn:confused:
 
Ik heb hier dezelde fout, zomaar ineens gekregen.

De pc startte op met de melding:

Pri-master hard disk: s.m.a.r.t. status bad, backup and replace, press F1 to resume

Daarna kreeg je het scherm als bij opstarten in de veilig modus. Na het doorstarten kreeg ik het beroemde blauwe scherm met Unmountable_Boot_Volume.

Ik heb 't volgende gedaan:

Opstarten met windows cd-rom, kiezen voor R-repareren. chkdsk /r gedaan, bootfix gedaan.

Daarna kreeg ik wel weer die foutmelding bij het opstartten, maar na F1 ingedrukt te hebben start windows (xp-pro) gewoon op. Vaag....................???

HAMMAR
 
met een opstart diskette W98 is het opgelost, hij kan zijn pc opnieuw gebruiken. Bedankt aan al wie heeft geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan