Unmountable boot volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackhawkx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hallo ,
Eergister deed ik mijn computer uit de volgende morgen kwam er blauw scherm
Unmountable boot volume maar hij ging daarna meteen na 5 sec uit
Ik hoorde dat je windows cd moest erin doen en op R klikken maar hij gaat meteen na blauw scherm uit

Computer opstarten vanaf de Windows CD om te herstellen, dus in de bios de cdrom speler als 1e boot-device zetten en dan opstaren vanaf de cd.

Zet je pc aan en druk tijdens het opstaretn direct op de del toets of een van de f-toesten
Waarschijnlijk zie je op je scherm een berichtje welke om in de setup van je computer te komen.

Ben je daar, in de bios, dan kan je daar ergens de opstartvolgorde van de pc aangeven, zorg ervoor dat de cdrom als eerste gekozen wordt.
Doe nu de windows cd in de spler, druk op f10 en alles te bewaren en de computer start opnieuw op.

Je krijgt dan de melding dat je op een toets moet drukken om vanaf cdrom op te starten.
Daarna krijg je de mogelijkheid om windows te herstellen.

Daarna krijg je de mogelijkheid om windows te herstellen.
Windows herstellen is nogal ingrijpen voor zover ik het heb begrepen.Er wordt een nieuw register geschreven,waardoor je alle programma's die je erop hebt gezet,overnieuw moet installeren.
Verder moet je alle updates opnieuw installeren en zijn de herstelpunten verdwenen.

Vaak is de oplossing eenvoudiger,start de herstelconsole en controleer met CHKDSK de schijf.
Je kunt de volgende parameters eens proberen, chkdsk /r of /f

Uitleg CHKDSK:
http://www.microsoft.com/technet/pr...ab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true

Of FIXMBR,FIXBOOT en BOOTCFG eens bekijken.

Uitleg herstelconsole:
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Tenlaatste,je hebt toch diskette in het station laten zitten die niet bootable is,mag ik hopen?

Greetz

Laatst bewerkt:
hey ik heb het zelfde probleem..
maar na chkdsk /p , fixboot , chkdsk /r is het probleem nog niet verholpen
weet iemand wat er mis is en hoe ik dit verhelp ?

Het commando chkdsk /p is een foutje van mij,het moet chkdsk /f zijn.

Overigens kick je een oud topic uit April 2007,ik denk dat je beter een nieuw kunt aanmaken ;)

Greetz

unmountable boot volume met xp

Hallo,

Nou ik zet mijn vraag ook maar hier neer,ik had vanmiddag een vast loper met de pc,en moest hem dus uitdoen om de knop ingedrukt te houden.Na te proberen te herstarten
kreeg ik dus het blauwe scherm met unmountable boot volume.Nou heb ik een packard bell,en er zat bij mij al een voorgëinstalleerde xp home editie op.En ik heb geen kopie:o,wel heb ik een serienummer ervan,hoe moet het nu verder??Ik kan misschien wel aan een xp-versie komen van me zus.Of kan het ook anders?

Groetjes Biebje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan