Unmountable boot volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevar

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
mijn laptop geeft de melding "Unmountable boot volume"
probleem is nou dat de laptop geen diskdrive en geen cd-drive heeft. hoe kan ik het nou oplossen? aangezien ik geen bootdisk kan gebruiken.

is via netwerk nog mogelijk als je dit vantevoren niet hebt ingesteld? zoja... hoe?

Wat je kunt doen is de harddisk uitbouwen, en dan een bestandsreparatie laten doen vanaf een andere computer/laptop. Je kunt je harddisk via USB koppelen aan een andere computer m.b.v. of apparaten zoals deze set of deze set of deze set.

Zodra er dan een schijfletter bekend is op die andere pc waar je harddisk is aangekoppeld ('hulpcomputer'), dan kun je op de hulpcomputer doen (ik gebruik hier de F: schijf als voorbeeld voor de toegekende schijfletter):
Indien XP draait op die hulpcomputer: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k chkdsk.exe F: /f
Indien Vista of Windows 7: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe /k chkdsk.exe F: /f op het bureaublad, rechtsklik erop, en kies voor: "Als administrator uitvoeren".

Zodra de reparaties gedaan zijn kun je de schijf weer loskoppelen en in je eigen computer aansluiten. Afkoppelen doen zodra je de 'hulp-computer' helemaal hebt afgesloten.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan