unmountable boot volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

fratty

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
hallo!

ik heb gisteren de software voor mijn TI-84 + erop gezet (een grafische rekenmachine) en alles verliep goed. windows gaf alleen wel een waarschuwing over dat het systeem instabiel kan worden. ik startte de pc later opnieuw op en kreeg een unmountable boot volume error. ik heb zon vermoeden dat om ee of andere reden dat programma iets heeft gedaan met de boot partitie. hoe dan ook ik heb wat onderzoek gedaan en gezocht. en kwam tot ontdekking dat je windows herstelconsole moet gebruiken. door bij de windows instalatie op ''r'' te drukken. helaas moet ik eerst opgeven bij welke ik me wil aanmelden ik had 1 gedrukt, daarna krijg ik te zien dat ik een wachtwoord nodig hebt hoe kan dat? ik heb niemand anders hier op internet gezien die een wachtwoord op hun herstelconsole zitten. elke hulp is gewaardeerd!!

ik heb windows XP pro sp-2

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken is er geen wachtwoord voor Administrator, dus kun je bij de wachtwoordvraag op Enter drukken om door te gaan.
Heb je wél ooit een wachtwoord voor Administrator ingesteld, dan zijn er een aantal mogelijkheden:
a. Via een ingreep in de registry van Windows XP op de harde schijf ervoor zorgen dat er geen wachtwoord vraag komt in Herstelconsole.
b. Een password reset tool gebruiken om het wachtwoord van de gebruiker Administrator te wissen.

Succes,

Tijs.

Hallo, Kun je de computer nog wel in veilige modus opstarten?
Of krijg je de unmountable boot volume error voordat windows uberhaupt opstart?
Het lijkt mij namelijk vreemd dat de partitietabel of de Master Boot Record door het installeren van TI 84 plus drivers corrupt raakt.
Het lijkt mij eerder een foutieve driver die geinstalleerd is en ervoor zorgt dat het systeem niet meer opstart. De makkelijkste oplossing om dit te verhelpen is opstarten in veilige modus (wat meestal nog wel mogelijk is) en vervolgens systeem herstel uitvoeren. Je herstelt je computer dan naar een moment voor het installeren van de TI 84 plus. Je documenten worden niet terug hersteld, dus de wijzigingen die je daar aan gemaakt hebt blijven bewaard.

ik zal het eens proberen. voor zover ik weet heb ik nooit een administrator wachtwoord ingeesteld. dus ik weet ook niet hoe die daarbij komt.

nee ik kan niet meer in windows komen als ik windows boot zonder CD's etc. geeft hij SCHIJFLEESFOUT druk ctrl+alt+del om opnieuw op te starten. hoe kan ik zo'n wachtwoord resetten zonder in windows te komen? of moet ik mijn pc weer herformatteren opzich is dat niet zo'n groot probleem.

Als je geen bezwaar hebt tegen het formatteren van de computer en daarrmee het verliezen van alle gegevens op de C schijf zou ik dat zeker doen.

Het is een verse start, de computer is veel sneller dan hij voorheen was doordat windows door de tijd heen vervuild en het is vaak de makkelijkste oplossing voor windowsproblemen.

Het kost wel weer wat tijd om al je programma's te installeren, maar ik ben dat ondertussen gewend geraakt (ik heb van mijn data online backups en elke 4 maanden een nieuwe windows installatie komt bij mij voor).

Hoe je de door jouw genoemde fout precies op moet lossen weet ik zo niet, misschien iemand anders?

het liefst zou ik de oorzaak graag willen weten zodat ik het de volgende keer kan voorkomen snap je?

@topic-starter: Ik ben het 100% met je eens dat een herinstallatie hoogstwaarschijnlijk geen oplossing biedt: Als je verder ná die herinstallatie dezelfde stappen zet (dus dezelfde software installeert etc.) dan zou je (in prinicpe dan toch) tegen dezelfde problemen aan moeten lopen als waar je nu tegenaan gelopen bent.

Jammer dat je nog niets met Herstelconsole hebt gedaan (zie mijn tip over het Administrator-wachtwoord eerder). Wat je daar namelijk zeker moet doen is het checken van het bestandssysteem:
chkdsk c: /p /r
fixboot

Het eerste commando duurt meestal minstens een uur, houd daar rekening mee.

We horen het wel.

Tijs.

geen probleem jongens het is weer gefixt. heb gewoon herstel ding gedaan in windows setup zonder wachtwoord pc daarna gereboot en een systeemherstel uitgevoerd alles werkt weer!

bedankt voor alle hulp!

Goede aanpak, en mooi dat het gelukt is. Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan