unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin We

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Vanmiddag toen ik mijn pc opstarte kreeg ik een blauw scherm met een hoop uitleg en volgende foumelding: "unmountable_boot_volume"

vervolgens via een linux live cd-rom opgestart om aan mijn gegevens te komen en wanneer ik toen mijn harde schijf wou "verkennen" kreeg ik de volgende fout:

"could not mount device"
"mount: can't find/div/hda1 in etc/fstab or etc/mtab"

iemand enig idee wat dit te betekenen heeft??? Heb ondertussen mijn pc geformatteerd dusja ...

greetz

wat heb jij in linux gedaan.
Het commando mount /dev/hda1 zal gegarandeert een error geven als je nog niets in /etc/fstab hebt staan. doe dit maar eens.

mkdir /win
mount /dev/hda1 /win

Ik zou denken dat je mbr gewist was. Of er geen parititie in de partietabel op boot staat.

Geplaatst door lamp
wat heb jij in linux gedaan.
Het commando mount /dev/hda1 zal gegarandeert een error geven als je nog niets in /etc/fstab hebt staan. doe dit maar eens.

mkdir /win
mount /dev/hda1 /win

Ik zou denken dat je mbr gewist was. Of er geen parititie in de partietabel op boot staat.

heb in linux niets gedaan, kreeg die foutmelding bij het opstarten van windows dus heb ik geprobeerd via linux nog even wat gegevens af te halen van mijn harde schijf das het enige!!! En bij het afhalen (pogin tot) kreeg ik die foutmelding van in mijn eerste post.

maar vraag mij niet hoe ik die "unmountable_boot_volume" in windows kreeg :confused:

Laatst bewerkt:
in linux kon je blijkbaar je bestanden ook niet lezen ik leg je uit hoe het wel moest okey.
Ik vroeg mij gewoon af of je in linux mount /dev/hda1 had ingegeven.

Geplaatst door lamp
in linux kon je blijkbaar je bestanden ook niet lezen ik leg je uit hoe het wel moest okey.
Ik vroeg mij gewoon af of je in linux mount /dev/hda1 had ingegeven.

nee inderdaad dus ik was alles wat op mijn C-schijf stond kwijt.

Maar wat ik mij afvraag is hoe die foutmelding "unmountable_boot_volume" ontstaat en wat eraan te doen is ...

groetjes

Als je de pc opstart naar de recovery console moet je even op letten of je, nadat je bent aangemeld, op de c schijf staat .
Dan moet je intype chkdsk /r.
Als dit niet werkt kun je het allemaal nog een keer doen maar dan fixboot (let wel op de c schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan