Unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

sothas

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Berichten
7
Na heel veel gezeur is het me gelukt om eindelijk te formateren. Dit weet ik nu zeker mijn schijf is geformateerd. maar....

Ik probeer dus windows xp te instaleren maar ik krijg steeds nadat hij het geraamte van de cd heeft geload de message "setup is starting windows" hier loopt hij bij mij telkens vast met de standaardfoutmelding scherm (dat blauwe dus) met het bericht UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.

Het volgende heb ik allemaal als geprobeerd:

partitie FAT32 geformateerd
partitie NTFS geformateerd
geen partitie
instructies gevolgd op het blauwe scherm (disable BIOS settings as cacheing and shadowing)

Niks werkt het is steeds hetzelfde liedje....unmountable_boot_volume nu ben ik wel een beetje ten einde raad want ik weet het niet meer wat er nu mis is.

Op dit moment zijn mijn settings als volgt (tenminste diegene waarvan ik (leek) geloof dat ze van belang zijn:

BIOS:
default behalve boot sequence die op cd-rom/hdd-0/floppy staat

Partitie 1
NFTS geformateerd waarvan ik weet dat die 66, (6 of 8) mb gebruikt aan indexes geen flauw idee wat dat betekent uitgevonden door info over de partitie op te vragen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

alvast bedankt.
 
Een mogelijke oplossing hiervoor: Gebruik een 40-pin, 80 aderige IDE kabel, ipv een 40-pin, 40 aderig. Vanaf ATA 66 is het aangewezen de 80 aderige te gebruiken.
 
ik heb even op de hulp pagina gekeken maar dat hielp mij niet echt waar hij namelijk in zijn uitleg een aantal malen vanuit gaat is dat ik al zo ver kan komen in de instalatie om te formateren maar daar kom ik dus niet en dan het is al geformateerd.

Over die kabel snap ik niet zo goed wat je bedoeld. Hoe kom ik daar achter wat voor kabel ik heb?
 
In je computerkast de platte kabels dat moet 80 aderig zijn ziet er fijn uit en 40 aderig ziet er grof uit,de kabels naad de HD
 
Nou helemaal zeker ben ik er niet van maar het ziet eruit alsof mijn dvd-station een 80 aderige kabel heeft en mijn cdr een 40 aderige. Nu heb ik geprobeerd hem te installeren vanaf mijn dvd station maar die pakt de cd niet (hij probeert trouwens eerst mijn cd rewriter en dan dvd). ik krijg de volgende berichten tussen haakjes staat wat ik doe.

Invalid system disk. replace and hit any key.

(enter)

NVIDIA Boot agent PXE-2.0 datum bla bla
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting NVIDIA boot agent

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

nu duw ik op enter en het hele verhaaltje begint weer vn voor af aan. Dit gebeurt dus als ik hem in mijn dvd station doe, niet als ik hem in mijn rewriter doe dan eindig ik dus bij unmountable_boot_volume.

Media test failure komt enigzins bekend voor omdat ik toen ik nog aan het formateren was steeds bij windows 98prompt de mededeling kreeg als ik C: intypte invalid media reading station.

Heeft iemadn enig idee wat dit te maken heeft met mijn hoofdprobleem xp niet kunnen instaleren vanwege unmountable boot volume en hoe ik dit dan oplos?

thnx
 
Hoe staan je apparaten aangsloten wat betreft HD /Cd writer en DVD.??ik bedoel dus master/slave settings
 
primary master: HD
Primary slave: CD rewritable/ ATA 33
Secondary Master: DVD/ATA 66
 
Laatst bewerkt:
moet ik dat hardware matig (kabels etc.) doen of moet ik het in de bios doen? En hoe
 
Geplaatst door sothas
moet ik dat hardware matig (kabels etc.) doen of moet ik het in de bios doen? En hoe

Hardware matig ,dus jumpers goed zetten en de DvD omruilen wat kabel aan sluiting betreft
 
Geplaatst door sothas
primary master: HD
Primary slave: CD rewritable/ ATA 33
Secondary Master: DVD/ATA 66

Even een aanvulling. Je HD zet je op primary master. Jumper op master.

Je DVD zet je op secondary master(jumper op master) en je CDR zet je secondary slave(jumper op slave)
 
Nou ik heb eindelijlk tijd gehad eraan te werken maar het is niet helemaal goed gegaan.

Mijn eerste opstelling was dus

Prim. Master: HDD
Sec. Master: CD-R
Prim. Slave: DVD

Nu heb ik gedaan wat jullie gezegd hebben was niet zo moeilijk in feite alleen even de CD-R en DVD omwisselen qua kabels.

Maar nu zette ik mijn comp aan en zag ik iets raars. mijn opstelling is nu

Prim. master: DVD
sec master: none
prim slave: none
Sec slave: CD-R

het ligt niet aan de jumpers of ide kabels want die zitten zeker weten goed, dat zie je ook wel want de CD-R en DVD zijn gewisseld maar helemaal goed is het niet gegaan. Waar ligt deze fout aan? aan de BIOS settings zo ja hoe verander ik die dan zo nee aan wat dan. De kabels ben ik eigenlijk 100% zeker van dat ze goed zitten.

Oh even voor de duidelijkheid dus...ik ben mijn HD kwijt maar die zit wel goed aangesloten verder.
Thnxs (ik leer in ieder geval van alles over de inside van een computer hahaha :p )
 
Heeft U de Gebruikers hanleiding van het Moederbord? kijk daar even wat aansluiting 1 (primaire)is,de IDE kabel daarvan gaat naar de HD (einde van kabel en Hd jumper Master)daar tussen in de DVD en die op Slave.
De 2 de kabel in aansluiting 2(Secundaire)naar de CD en jumper op Master.
Als U het zo aansluit willen we graag horen, hoe het er verder mee gaat .
Succes.
 
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...threadid=103527

Denkniet dat dit me zal helpen want ik kan niks met zip bestanden of wat voor bestanden dan ook beginnen want ik heb geen programma om ze mee te runnen.

Over de slave master settings daar gebeurd steeds iets raars. Mijn huidige settings zijn nu als volgt:

Primary Master: HD
Primary Slave: None
Secondary Master: DVD
Secondary Slave: CD-R

Wat ik ook probeer (m.a.w hoe ik de IDE ook aansluit, middelste of uiteinde op DVD) de DVD blijft maar primary master worden en gooit dus de HD weg. Hetzelfde gebeurd eigelijk met mijn CD-R. Wat ik daar ook mee probeer hij blijft maar slave of ie nou op de secondary of op de primary is aangesloten.

Ik krijg de DVD dus niet op de primary. Hij boot nu wel eerst naar de DVD maar daar heb ik nog weinig aan want mijn DVD leest de CD nog steeds niet. Je hoort hem een poging maken maar dan houdt hij er mee op. Ik begin het idee te krijgen dat mijn DVD station niet meer helemaal naar behoren werkt afgezien van het grote probleem dat ik dus windows niet geinstaleerd krijg.

Ik heb nog een paar keer proberen te installeren vanaf de CD-R en nu die op secondary slave staat wil die wel langer proberen om te laden maar geeft hij uiteindelijk alsnog op met de unmountable boot volume fout. Het heeft me dus iets tijd gekocht maar het probleem niet opgelost.

Ik ga nu proberen een andere XP cd te gebruiken misschien ligt het aan de CD misschien dat mijn DVD die wel leest.

Als iemand nog advies heeft na deze laatste update (srry dat ie zo lang is) dan graag maar ik begin nu toch seriues te twijfelen of ik dit zonder geld uit te geven kan verhelpen.
 
Beste Sothas,

Als een zip bestandje uitpakken al niet lukt kan je er van uit gaan dat het flink knaken gaat kosten.
Het eerste wat je aangesmeerd wordt is een nieuwe harde schijf plus plus plus......
Maarja het is jouw geld.... :)

Groetjes,
Martin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan