Unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Nadat ik mijn pc had afgesloten en de volgende ochtend weer had opgestart kreeg ik kort een blauw scherm. Ik heb inmiddels al wat gegoogled en ben er achter gekomen dat dit een fout is genaamd: unmountable_boot_volume

Ik heb bergepen dat ik dit probleem via de windows xp-cd moet oplossen, door op R te drukken.

Eerst moet ik de harde schijf selecteren, in mijn geval ''1''.
Vervolgens moet ik de administrator w8woord opgeven, in mijn geval niks dus druk ik ''enter''
Daarna moest ik de volgende dingen intypen; ''chkdsk /p'', ''chkdsk /r'', ''fixboot''.

Ik heb dit allemaal gedaan. Maar geen succes:(

Kan iemand mij verder helpen?

Ahmed

Vraag 1.: Heb je een XP installatiecd gebruikt voor Herstelconsole ('R') met SP2 voor XP daarin geïntegreerd?
Zie hier hoe je zo'n geïntegreerde cd kunt maken.
Vraag 2.: Naast fixboot zou ik ook fixmbr aanraden in Herstelconsole.

Hopelijk helpt dit allemaal.

Tijs.

Dat van service pak 2 weet ik niet, maar het is een originele windows xp home edtion cd. En ik heb de fixmbr ook al geprobeerd ,maar dat werkte ook niet

Kleine instructie:
1. Maak opstartbare cd met XP Home met SP2 geïntegreerd.
2. Start op van die CD
3. Druk Enter voor Installatie XP
4. Druk F8 voor acceptatie gebruiksovereenkomst
5. (Je huidige XP installatie hoort nu te verschijnen, druk op R voor reparatie)
6. Volg instructies op het scherm. Er zal om de XP cd-code gevraagd worden tussendoor.

Komt je huidige installatie niet naar voren (stap 5) dan meteen installatie afbreken met F3, anders begin je een volledig nieuwe installatie van XP, waarbij je je huidige instellingen etc. kwijt bent.

Succes,

Tijs.

Kan je me precies uitleggen wat ik precies moet doen.
En verlies ik hierbij mijn bestanden?

Als mijn instructie gewoon oplevert wat normaal is, dan raak je geen gegevens kwijt (er wordt niet geformatteerd) en je instellingen etc. blijven bewaard.

Succes,

Tijs.

Link naar integratie SP2 staat enkele berichten terug (=instructie van Frisian: deze link).

Sp2 NL is hier op te halen voor gebruik in instructie Frisian.

Succes,

Tijs.

Ik krijg daar de opdrachr om drie mappen te maken , mag ik deze drie mappen een eigen naanm geven en kan ik ze ook opslaan op de bureaublad?

Op zich mag je gerust eigen mappen maken op bureaublad. Als je er maar naar toe bladert op de relevante momenten.
En (als je tijd wil besparen voor het maken van de CD) hoef je bij de opties van nLite alleen aan te geven (=met groen bolletje): Service Pack en Bootable CD. Die andere opties kun je achterwege laten (die updates van Microsoft haal je dan later op zodra XP weer werkt, en je doet een attended installatie ipv. unattended).

Zodra die cd klaar is dan mijn instructie volgen om de reparatie-installatie te doen.

Tijs.

Wat moet ik bij windows catalogus intypen, en welke updates moet ik toevoegen?

Laat dat voorlopig maar achterwege (zie mijn vorige posting). Integreer dus alleen Service Pack en Bootable CD aanzetten.
De resterende updates kun je achteraf via windowsupdate.microsoft.com binnenhalen en installeren.
Vergeet niet dat het eerste doel is een SP2 geïntegreerde opstartcd te maken. Volledige automatisering is hier niet nodig, omdat je alleen een herstel-installatie van XP wilt gaan doen, geen volledig nieuwe installatie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwe xp cd gemaakt, en hen daarne bij die optie van windows installeren eerst enter gedrukt, daarna f8, maar ik krijg niet de mogelijkheid om het te repareren. Wat moet ik nu doen?

ik loste dat altijd op door opstarten vanaf de originele cd van xp
vervolgens de optie Repareren kiezen en intikken:
/chkdsk /p/r (let op de spatie voor /p/r wat wel aan elkaar moet)

hierna werkt de pc bij mij weer

ik loste dat altijd op door opstarten vanaf de originele cd van xp
vervolgens de optie Repareren kiezen en intikken:
/chkdsk /p/r (let op de spatie voor /p/r wat wel aan elkaar moet)

hierna werkt de pc bij mij weer

@mirandda: /r impliceert /p, en is reeds door Ahmed geprobeerd in Herstelconsole.

@Ahmed: Voor een reparatie-installatie moet je dezelfde XP versie gebruiken in de juiste taal, dus als je XP Home NL op je harde schijf hebt staan dan moet je een XP Home NL SP2 geïntegreerde cd gebruiken en voor XP Prof NL op je harde schijf moet je een XP Prof NL SP2 geïntegreerde cd gebruiken.
Achtergrond: Je kunt een XP Prof niet repareren met een XP Home cd. XP Home kun je upgraden naar XP Prof, maar dan moet je daar een geldige upgrade licentie-code voor hebben. De taal daarbij moet ook overeenkomen.
Als je wél zo'n juiste cd had (dus een XP Home NL cd voor reparatie van XP Home op de harde schijf), dan vrees ik dat volledige herinstallatie nodig is.
Hang dan je harde schijf aan een andere computer, en maak eerst kopiën van alle relevante bestanden en mappen. De hele tak C:\Documents and Settings in ieder geval + mappen waar je verder nog bestanden hebt opgeslagen. Wellicht moet je op die andere computer eerst eigenaar worden van die veilig te stellen mappen.

Succes,

Tijs.

Beste Thijs,

Het leek mij het beste om de pc opnieuw te installeren, maar ik heb de harde schijf niet geformateerd, heb het namelijk op een andere gedaan. Maar heb ik een ander probleem ik kan nadat ik het opnieuw geinstalleerd heb niet meer in mijn oude bestanden komen. Ik had ze namelijk opgeslagen op het bureaublad, maar nu ik weer bij mijn harde schijf kijk zie ik deze als snelkoppelingen. Kan je mij hier verder mee helpen. Nogmaal de schijf is niet geformateerd.

Ik begrijp je vraag niet helemaal:
Je hebt de harde schijf in een andere computer gehad. Waar heb je nu die bestanden veiliggesteld? Op het bureaublad van de andere computer?

Graag precies aangeven wat je gedaan hebt (stap-voor-stap), want ik kan van vanuit je verhaal niet beoordelen wat je nu precies gedaan hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik had mijn pc opengemaakt, en tot verbazing zag ik dat mijn harde schijf de master, veel kleiner was dan de slave. De master was 12 gb en de slave was 40 gb. Toen heb ik het verwisseld en heb de master als slave gemaakt dus deze werd HD D en op de lege 40 gb die ik niet had gebruikt windows geinstalleerd. Nu zijn er bestanden die op de slave staan, dus de 12 Gb, die ik weer wil gebruiken. Ik had voordat de computer dus de melding unmountable _boot_volume kreeg en het normaal deed alle belangrijke word-documenten, excel-documenten en jpegs op de bureblad opgeslagen. Nu ik na de nieuwe installatie de 12 GB, waar de bestanden op zitten weer wil overplaatsen op het bureablad, zie ik ze staan als een snelkoppeling, maar dit waren ze vor de installatie niet en ik kan ze ook niet openen, want dan vraagt hij waar de bestanden zitten. Dus hoe kan ik mijn data weer op mijn nu groterde Master Drive 40 Gb op het bureablad zetten en deze weer gebruiken?
Het is een ingewikkeld verhaal, maar misschien kom je er wel uit.

Ahmed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan