Unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

reaces

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Sinds de laatste reboot krijg ik deze error met de code: "STOP: 0x000000ED (...)"
Herropstarten in safe mode geeft dezelfde error.
Uitvoeren van chkdsk geeft de error "Het volume lijkt een of meerdere onherstelbare fouten te hebben.
Fixboot geeft "kan het systeemstation niet vinden, of het gegeven station is ongeldig".
Bootcfg / scan geeft "kan de schijven niet controleren op installaties van Windows".

Ik ken niet genoeg van computers en weet niet goed hoe dit op te lossen, help!

probeer eens de opdracht fixboot in plaats van chkdsk /r met de windows cd

probeer gewoon eerst eens om via f8 bij het opstarten te kiezen voor instellen naar laatst juist werkende configuratie...

probeer gewoon eerst eens om via f8 bij het opstarten te kiezen voor instellen naar laatst juist werkende configuratie...

Sorry dat dat ontbrak, was het eerste dat ik geprobeerd heb, deed niets, nogsteeds unmountable_boot_volume.

heb je hetgene van M.Obbes dan geprobeerd?

voor chkdsk zou ik trouwens chkdsk /f gebruiken...

staat de r in "chkdsk /r" dan voor repair of voor wat dient deze dan?

command sfc /scannow kan misschien ook helpen

heb je hetgene van M.Obbes dan geprobeerd?

voor chkdsk zou ik trouwens chkdsk /f gebruiken...

staat de r in "chkdsk /r" dan voor repair of voor wat dient deze dan?

command sfc /scannow kan misschien ook helpen

Ja al geprobeerd.
Als je in de winrepair cd de functie help /chkdsk intypt krijg je uitleg over beide chkdsk /f en chkdsk /r, als ik het me goed herinner is chkdsk /f een deel van chkdsk /r, waarbij /r beide de controle en reparatie is en /f enkel de controle is met daarachter reparatie mogelijkheid?

Niet zeker, zowiezo geven beide hetzelfde antwoord "Het volume lijkt een of meerdere onherstelbare fouten te hebben".

hmmm dan blijkt het volgens mij dat je HDD kapot is maar daar ben ik helemaal niet zeker van...

hang je hdd anders eens als slave in een ander pc moest je die mogenlijkheid hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan