unmoutable boot volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

LIEFJE007

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Goede avond,

Ik heb sinds gisteren een probleem met het opstarten van mijn pc. Bij het opstarten krijg ik na een poosje een scherm met unmoutable boot volume. Ik heb namelijk een windows xp prof 2009 nederlandse versie. Pc had ik gekregen van een vriend van mij omdat hij deze niet meer gebruikte ivm een nieuw aangeschafte laptop.

Ben helemaal niet handig met pc's, vooral wanneer dit soort dingen gebeuren weet ik geen raad meer:(
Ik wil mijn bestanden wel behouden.

Kan iemand mij AUB helpen?

Alvast bedankt

Verplaatst Helpmijdagen --->> Windows Xp.

Graag de volgende keer een juiste sectie zoeken voor je vraag.

Lees dit even(Engels), is dit een probleem dan vertaal ik het wel ff voor je.

Hoi,

Dankje wel voor je reply!

Wat is een 40-wire connector cable precies? Het probleem is juist dat ik niet naar het windows scherm wordt doorgestuurd, dus kan geen recovery oid kiezen. Ik geloof dat mijn cd niet eens gelezen wordt.

KAN IEMAND MIJ AUB HELPEN????

Heb mijn pc en alle bestanden dringend nodig!!!!!

Het gaat er hier niet om dat je niet in het windows-scherm komt, je moet gewoon van de Windows-cd opstarten dan de recovery-console te kiezen (press R) en daar de opdracht chkdsk uit te voeren. Opstarten van cd,meestal een speciale toets indrukken tijdens de boot (meestal F10 of F2 maar kan ook anders zijn) welke de toets is zie je meestal op 't bootscherm, tijdens de boot, onderaan als je ff goed oplet. Dan kun je kiezen waar het OS van moet booten in dit geval cd/dvd-station. Heb je die optie/keuze niet tijdens de boot dan moet je in het BIOS de bootvolgorde veranderen (ook weer 'n speciale toets meestal F2-F6 of deletetoets) dit is per pc verschillend vandaar.

Het gaat er hier niet om dat je niet in het windows-scherm komt, je moet gewoon van de Windows-cd opstarten dan de recovery-console te kiezen (press R) en daar de opdracht chkdsk uit te voeren. Opstarten van cd,meestal een speciale toets indrukken tijdens de boot (meestal F10 of F2 maar kan ook anders zijn) welke de toets is zie je meestal op 't bootscherm, tijdens de boot, onderaan als je ff goed oplet. Dan kun je kiezen waar het OS van moet booten in dit geval cd/dvd-station. Heb je die optie/keuze niet tijdens de boot dan moet je in het BIOS de bootvolgorde veranderen (ook weer 'n speciale toets meestal F2-F6 of deletetoets) dit is per pc verschillend vandaar.

Mijn pc doet het gelukkig weer met behoud van alle documenten:d

Ik kwam er totaal niet meer uit en heb mijn kennis te hulp gevraagd, met succes!!!!!!!!

Bedankt voor jullie reacties.

Mooi dat 'ie 't weer doet, welke actie heeft 't probleem nou verholpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan