unmoutable device??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Op mijn computer staat windows XP professional geinstalleerd. Wanneer ik mijn computer opstart krijg ik iedere keer een blauw scherm, waarin iets staat van unmoutable device (of zo iets). Ik kan ook niet verder in windows komen. Weet iemand hoe ik windows weer gewoon kan opstarten. Ik kan nu namelijk niets meer. Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

waarschijnlijk word er wel meer info gegeven in die foutmelding...kun je dat hier ook posten??

Herbert

De foutmelding is als volgt:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Unmountable boot volume

En dan staat er nog een heel verhaal.

Eerst start hij wel met het zwarte scherm van windows, maar dan komt deze foutmelding. Ook wanneer je in veilige modus opstart krijg ik deze foutmelding. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt.

Grz. Ikbenjamin

Vele vragen al over geweest, zelf ook last van gehad. Er is hoop:D. Ik zoek even de topic voor je...

Nu heb ik een ander klein probleempje. Ik kan niet opstarten met de xp cd. Op een of andere manier wil het niet lukken. Ik heb al van alles geprobeerd in het bios maar het wil niet lukken. Kan ik de cd ook opstarten vanuit dos, wanneer ik dus heb opgestart met een opstartdiskette. Zo ja, hoe kan ik in dat blauwe installatiescherm komen waar je dus de herstelconsole kunt starten? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Ja, de cd-rom staat bovenaan in het rijtje van de boot. Ik snap het ook niet, maar kan ik de cd niet vanuit dos starten dan? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Ik heb de cd al vaker gebruikt en toen kon ik wel booten vanaf de cd. Ik heb ook in het bios de cdrom bovenaan gezet maar dat werkt dus ook niet. Als ik vanuit dos start kan ik windows wel installeren door windowsnt uit de map cdi386 installeer. Maar wanneer ik zo start ben ik bang dat ik alles kwijt raak. Klopt dit, of is dit gewoon veilig?

Grtz. Ikbenjamin

Ik heb nu de recovery console gestart. Ik heb chkdsk c: /r ingetypt. Dan komt er te staan: Het volume bevat een of meer onherstelbare fouten. Wat kan ik nu nog doen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Hallo,

Ik heb m'n computer nu opnieuw geinstalleerd. En nu werkt alles weer, maar ik ben bang dat ik binnenkort weer met precies hetzelfde probleem zit. Het is mij namelijk al vaker gebeurd. Wat moet ik nu doen om dit te voorkomen. Is een update met sp1 genoeg? Ik heb al even verder gekeken, maar niemand is het met elkaar eens. Kan iemand mij vertellen of een update met sp1 genoeg is? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Updaten van Windows
Firusscanner //Edit: :rolleyes: Virusscanner
Firewall
Drivers installeren

Zou moeten werken..

Dus niet...
Het systeem liep goed, maar zit nu weer met hetzelfde probleem. Als ik opstart krijg ik weer unmountable boot volume te zien. Ik heb al een update met sp1 gedaan en een virusscanner geinstalleerd. Het mocht allemaal niet baten. Het probleem blijft zich voor doen. Heeft er iemand wel een goede oplossing?

Grtz. Ikbenjamin

Kan dat met de kabel te maken hebben dan? Dus als ik een andere IDE kabel zou gaan gebruiken zal het probleem opgelost zijn? Ik vind het zo vreemd dat hij het eerst een tijdje wel doet en vervolgens weer begint met het probleem. De kabel is dus het hele probleem? Bedankt voor de tip. Ik ga het zo snel mogelijk proberen.

Grtz. Ikbenjamin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan