Unmovable files bij defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

samcool1234

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
hallo,
als ik met disk defrag mijn harde schijf ga defragmenteren is bijna de helft "unmovable". deze bestanden zijn allemaal system volume information. is er een manier hoe ik deze toch kan defragmenteren?
hier een screenshot:
defrag.jpg

Kan je niet, windows verwacht die bestanden op die locatie van de harddisk, vind windows die niet op die plaats, doet windows het niet meer.
Veel bestanden of bestandsruimte neemt dat niet in beslag.
Tenzij je het over de pagefile hebt, maar dat is iets anders. Die kan wel met een andere programma worden gedefragmenteerd.

Laatst bewerkt:
Defragmenteren versnelt niets op een ntfs bestandssyteem.........
Doe het nooit en alles werkt prima.

Lange Pier heeft een punt. Wel heeft het met bestandssyteem niks van doen maar eerder met besturingssysteem. Defrag heeft enkel zin op systemen met heel veel sequential read of sequential write operaties. In alle andere gevallen doelloos voor versies hoger dan Windows 3.11

Lange Pier heeft een punt. Wel heeft het met bestandssyteem niks van doen maar eerder met besturingssysteem. Defrag heeft enkel zin op systemen met heel veel sequential read of sequential write operaties. In alle andere gevallen doelloos voor versies hoger dan Windows 3.11

Nou, met een FAT/FAT32 bestandsysteem wil je dat echt wel doen, dat wordt zo traag als dikke ..... als je het niet doet.

Heeft te maken met o.a de MFT, daar worden eerst de plaatsen waar de bestanden staan geraadpleegd, en bij EXT2/3/4 is dat de big block.

Dus het heeft wel degelijk met het bestandsysteem te maken, waarom het met het besturingssyteem heeft te maken ontgaat mij, een windows op een FAT/FAT32 zul je wel moeten defragmenteren en maakt niet uit welke versie.

Rechts-klik op Mijn Computer en selecteer Eigenschappen. In de geavanceerde systeeminstellingen kiest u voor de prestaties knop en reduceert u het virtuele geheugen naar 0. Vervolgens klikt u op OK om dit op te slaan. Volg deze stappen, herstart uw systeem en probeer schijf defragmentatie opnieuw. Hierdoor zult u geen onverplaatsbare bestanden meer zien.

Virtueel geheugen uitzetten moet je alleen maar doen als er veel echt geheugen in de PC zit, veel => 4gb, maar beter nog 8gb.
Bij 4gb of minder krijg je al snel te horen dat er te weinig geheugen is als virtueel geheugen op 0 is gezet. Pas nog meegemaakt bij gebruik van google earth; da's een echte geheugen vreter.

Dan nog even over het nut van defragmenteren:
1- defragmenteren van een SSD is zinloos en zelfs slecht voor de levensduur van de SSD.
2- voor een HD is defragmenteren wel degelijk zinvol, daar windows de gegevens lukraak in stukjes/sectors van 512kb wegschrijft. Daar bijna alles groter is dan 512kb worden bestanden kriskras over de hd weggeschreven. Daar de grootste vertrager van een hd nog altijd de armbeweging is zal een HD die nooit gedefragmenteerd wordt uiteindelijk steeds trager worden, ook bij NTFS.
De reden dat dat bij een SSD niet het geval is is omdat een SSD geen bewegende onderdelen heeft.

Ach, het is allang bewezen dat het geen .... uitmaakt op een ntfs, en die kleine bestanden staan gewoon in de MFT en daar kijkt een windows NT variant ook eerst waar de andere bestanden op de schijf staan, vandaar dat het echt niets versnelt, maar goed, geloof je het dan is het zo.

srpchulp. Dat was duz zo in de tijd van voor Windows 3.11. Vanaf dat moment gingen computers multi-tasken en maakt het niks meer uit. Windows is onder water niet alleen bezig met het lezen van dat ene bestand en zal dus hoe dan ook de koppen moeten bewegen van de schijf. En dat is dus precies ook de reden waarom het geen verschil meer uitmaakt. Behalve in de door mij aangehaalde voorbeelden waarbij de computer zich min of meer gedraagt als een oude single task computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan