• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unpivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophierve

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Hallo,

Graag wil ik een tabel omvormen. Nu heb ik een manier gevonden om dat via ´unpivot´ te doen, echter ik loop tegen een probleem op: dit werkt uitstekend als ik maar 3 columns wil hebben, maar ik wil er meerdere. Ik zal een klein voorbeeldje geven van wat ik wil, hopelijk kan iemand me helpen :)

Dit is de oude tabel:

Klant Divisie Groep Jaar Jan Feb Maart Mei Juni
Klaas A 1 2008 23,3 24,4 21,2 25,3 16,8

Dit is wat ik graag wil hebben:

Klant Divisie Groep Jaar Maand Verkoop
Klaas A 1 2008 Jan 23,3
Klaas A 1 2008 Feb 24,4
Klaas A 1 2008 Maart 21,2
Klaas A 1 2008 Mei 25,3
etc. A 1 2008 Juni 16,8

Bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Welkom in de wondere wereld van draaitabellen:
Wil je meer info over hoe je draaitabellen maakt/bewerkt? Klik dan op mijn link in mijn handtekening ;)

edit: bestand aangepast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hai,

Als ik je voorbeeld goed begrijp, heb je een pivot-table gecreeerd. Nu geeft deze de datum exact weer zoals ik het al heb, maar dus niet wil. Ik wil niet dat de maanden naast elkaar komen te staan, maar dat er een column gecreeerd wordt voor de maanden.

Hai,

Dat komt zeker beter in de buurt. Nu echter een (waarschijnlijk niet al te slimme vraag): ik krijg het niet voor elkaar om de maanden onder elkaar te plaatsen in de pivot table (dus in jouw voorbeeld: Som van jan, som van feb, etc.). Suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan