Unreal Tournament loopt vast bij start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Zojuist UT Game of the year edition geinstalleerd. Wanneer ik deze opstart, en voor play ut kies, krijg ik een zwart scherm en ligt de hele pc stil.

Dan moet ik de PC resetten.

Wie weet wat er aan scheelt?

mvg

Robin

Wat zijn je systeemgegevens? Videokaart-drivers up-to-date? Draai je het spel wel op Direct3D en dus niet op Software-rendering?

Laatst bewerkt:
Ik draai op XP pro, snelheid is 1000MHZ, 32 mb AGP video, harde schijf 30 GB, waarvan 27% nog vrij is.

UT heeft eerder goed gedraaid op deze PC, maar ik merkte na een tijdje niet spelen, dat UT niets meer deed en bepaalde mapjes leeg waren. Daarom heb ik UT opnieuw geinstalleerd.

Of ik draai op Direct 3D en de drivers uptodate zijn weet ik niet. Hoe kan ik dat zien?

Robin

N.B. Ik krijg spontaan ook nog eens een venster met de volgende melding " Scriptprompt. Voer de tekst in die je wilt gebruiken met het SIZE" . Na 3 keer op sluiten te klikken gaat ie eindelijk weg. Later verschijnt ie weer. Kan het met het probleem te maken hebben?

N.B. Ik krijg spontaan ook nog eens een venster met de volgende melding " scriptprompt. Voer de tekst in die je wilt gebruiken met het SIZE" . Na 3 keer op sluiten te klikken gaat ie eindelijk weg. Later verschijnt ie weer. Kan het met het probleem te maken hebben?

Bedoel je hier op het forum?

Ik kan mij vergissen maar is 32 MB niet wat weinig? Ik zoek het even na.

Inderdaad de dingen van Muurhond :).

Ik weet het niet zeker, de pc is een keer weg geweest bij een PC winkel voor reparatie en het kan zijn dat er een zwaardere videokaart ingezet is. Ik probeer al uit te zoeken hoe ik dat kan vinden in het systeem.

Onder videokaart vind ik het niet. Weet jij waar ik het kan nagaan?

Geplaatst door XP_PC

Bedoel je hier op het forum?

Ik kan mij vergissen maar is 32 MB niet wat weinig? Ik zoek het even na.

Inderdaad de dingen van Muurhond :).

32mb moet wel lukken. Zolang et maar niet een geintregeerde kaart/chip is.

Weet je ook et merk van je videokaart?

via de zoekindex kwam ik op weergeven Hardwaregegevens en dat is verhelderend.

Videokaart

Model: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Stuurprogramma: nv4_mini.sys
maandag 18 november 2002
Niet ondersteund

oke, ik heb wel de nederlandse versie xp pro, maar ik ga doen wat je zegt. Je hoort me nog.

Geplaatst door Robin Hood
oke, ik heb wel de nederlandse versie xp pro, maar ik ga doen wat je zegt. Je hoort me nog.

Dat maakt niet uit. Er is ook een internationale versie, maar die is groter qua omvang.

Volgens mij in het spel bij tabblad Rendering-->Direct3D. Weet et niet zeker meer, want ik heb UT1 er al tijden niet meer op staan.

heb je ook de nieuwste directX? miss ligt het daar aan...maar waarschijnlijk niet, heb UT ook op 32 MB video kaar met 700 MHz, en werkt perfect bij mij............
heb je je schijf al een keer gedefragmenteerd? kan ook wel eens helpen.

anders klik eens rechts op het .exe bestand --> eigenschappen en ga dan nar het tabblad comptibalitiet info (ofzoiets) en kies daar in het menu aan voor Windows 98.....

Geplaatst door roelieboelie
heb je ook de nieuwste directX? miss ligt het daar aan...maar waarschijnlijk niet, heb UT ook op 32 MB video kaar met 700 MHz, en werkt perfect bij mij............
heb je je schijf al een keer gedefragmenteerd? kan ook wel eens helpen.

anders klik eens rechts op het .exe bestand --> eigenschappen en ga dan nar het tabblad comptibalitiet info (ofzoiets) en kies daar in het menu aan voor Windows 98.....

UT1 doet et zoiezo onder WinXP. Dus dat is niet nodig.

Ik denk dat et em toch aan de Render-instellingen ligt. Hij moet op Direct3D, alleen weet niet precies meer in welk menuutje je dat kan aanzetten.

Zal wel ff UT installeren en er een screenshot van maken.

Zo moet de settings staan:

UT.png

Dit menuutje krijg je wanneer je UT opstart vanuit bijv het Start-Programma's menu.

Ik heb jouw aanwijzingen gedaan en zelfs via Uitvoeren-dxdiag een 3D test laten doen. Alles was goed.
Zojuist UT laten spelen via de veilige modus en daar speelt ie keurig het voorfilmpje af, maar zonder geluid. Via taakbeheer kon ik UT afsluiten.
Toen nog een keer weer proberen in de gewone modus, maar weer vast en zwart scherm.

Hoop dat met deze aanvullende gegevens nog een oplossing weet

groetjes,

Robin

N.B.
- CD gisteren bij een vriend geinstalleerd en daar deed ie het prima.
- Medal of Honor doet het bij mij ook nog steeds prima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan