Unrouteable address

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Beste mensen,

Ik heb een emailadres bij gmail (maar wel met een andere extensie dan gmail.com). Alle mail die daar heen wordt gestuurd komt gewoon aan, behalve van één afzender: die krijgt consequent de mail terug met de foutmelding "Unrouteable address".

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Volgens mij niet aan gmail, want als die persoon een mail naar een ander gmailadres stuurt komt dat gewoon aan. Ik heb gmail alweer een aantal maanden geleden gevraagd na te gaan of het betreffende adres op een blacklist stond, maar daar heb ik geen reactie op gehad.

Hoe krijg ik dit geregeld? De betreffende persoon stuurt nogal veel (belangrijke) emails, en dat moet nu via een omweg.

Michiel van der Leeuw

De foutcode die de afzender terug ontvangt eens knippen en plakken bij de volgende website -> http://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx

Op die manier kun je zien welke server de foutmelding terug stuurt. Overigens betekent een unroutable melding meestal niet dat er iets op een blacklist staat. Is meestal een DNS probleem. En als niet iedere afzender er last van heeft dan is het waarschijnlijk de DNS bij de provider van die ene afzender.

Je zegt overigens dat je geen GMail adres gebruikt. Laat je toevallig de email van je eigen domein bij GMail binnen komen. In dat geval is de vraag waar je domein vroeger gehost werd voordat het aan GMail werd gekoppeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan