Up(down)date : van NTFS naar NTFS ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

musch

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Berichten
26
Enige tijd geleden stelde ik dit probleem aan de orde "kan geen grote bestanden kopieeren van en naar een NTFS schijf ...
Ondanks alle pogingen bestanden herbenoemen , pad inkorten , comprimeren enz enz
wilde het niet likken ook het mij aangeraden ununstoppable copier bracht geen uitkomst.
Als laatste redmiddel heb ik dus enkele backups teruggehaald en de la cie externe HD opnieuw geformateerd ...gisteren opnieuw een isobestand ruim 4 GB op de externe gezet en geprobeerd terug te kopieeren naar de interne HD ..
Ter verduidelijking de externe la cie is middels een usbaansluiting direct verbonden met mijn PC de la cie is 1 terrabyte en de interne is 125 GB beide NTFS geformateerd ..en wederom van pc naar La cie geen sores ..van la cie naar pc ...ellende...
Chkdsk losgelaten op de la cie ..geen problemen gevonden kan haast niet want de schijf is redelijk vers defrag gedaan snel klaar want wederom redelijk vers en ongeschonden .

En dus nogmaals deze prangende kwestie onder uw welwillende aandacht gebracht
Wat is de oorzaak van dit euvel en hoe los ik dit op ????

( kan het een kabelbreuk zijn ??? lijkt mij haast onmogelijk omdat ie wel naar de la cie werkt en niet terug , selectief breukje :confused:)

Bij voorbaat dank voor het meedenken :d Willem aka Musch ..
 
Kun je wel data uitlezen die op je externe schijf staat ? Zet er eens een mp3tje/filmpje op en speel het af

Heb je het al met een andere kabel geprobeerd ?
 
Ik heb het idee dat je bestanden van de ene computer naar de andere overbrengt met die externe harde schijf.
Maak ook eens een klein bestand aan op de externe harde schijf en kopieer die naar je interne. Werkt dat wel?

Wordt er een begin gemaakt met kopiëren van dat grote bestand of krijg je meteen een foutmelding? Vertel eerst eens welke melding je krijgt.



Tijs.
 
Beste Tijs ..

Zoals je kunt lezen in mijn kwestie heb ik diverse backupbestanden kunnen terugzetten dus dat is de sores niet ..
Op het moment dat ik de bewuste "grote bestanden " probeer terug te halen naar mijn interne begint het hele gedoe
en loopt de hele zaak na verloop van tijd vast >>> het venstertje met die vliegende mapjes geeft 120 uur voor het overzetten aan en doet vervolgens niets meer <<<

BTW kleine bestanden 2.5 GB doen ook moeilijk ze tierelieren zonder probleem naar de La cie maar terug naar de intern
werkt dus niet ..m.a.w ik heb een terabyte met giga opslag die alleen opvreet en niet uitspuugt .......
En als belangrijkste sores is dus ook het feit dat ik vanaf die la cie ook geen data kan branden naar cd/dvd/cdr ..or what ever

Toch bedankt voor het meedenken en nee ik krijg geen foutmeldingen en geen errors ik zie 120 uur en bedenk dan dat dat om en nabij 10 dagen is om een filmpie terug te zetten en dat vind ik enigzins een ietewat intern torrentgedoe :)
 
DNTies
Nee ik heb geen andere kabel geprobeerd kan ook niet de usbkabel zit immers loeivast ingebakken in de la cie ,en uitgaande van het feit dat vanaf mijn pc naar de la cie het wel vlekkeloos werkt ??.
mp3 is een optie ga ik mee aan de slag , en jawel ik kan data uitlezen wijzigen en desnoods extentie's veranderen maar dat veranderd niets aan het feit dat het terughalen van "A naar B "niet werkt bij een filmpie .

BTW dat was mijn enigste sores ik had die filmpies effe opzijgezet totdat ik weer schijfje's had om ze te branden en zoals je hebt kunnen lezen heb ik ze inmiddels vermoord ;-((

Tijden het typen een mp3 op de la cie gezet en afgespeeld , geen probleem teruggehaald naar intern geen probleem ..

Any way ik heb inmiddels ook aangeklopt bij de La cie helpdesk en ik laat jullie uiteraard weten wat daar de uitkomst van is .

Musch die een ieder bedankt voor het meedenken ..
 
DNTies
Nee ik heb geen andere kabel geprobeerd kan ook niet de usbkabel zit immers loeivast ingebakken in de la cie ,en uitgaande van het feit dat vanaf mijn pc naar de la cie het wel vlekkeloos werkt ??.
mp3 is een optie ga ik mee aan de slag , en jawel ik kan data uitlezen wijzigen en desnoods extentie's veranderen maar dat veranderd niets aan het feit dat het terughalen van "A naar B "niet werkt bij een filmpie .

BTW dat was mijn enigste sores ik had die filmpies effe opzijgezet totdat ik weer schijfje's had om ze te branden en zoals je hebt kunnen lezen heb ik ze inmiddels vermoord ;-((

Tijden het typen een mp3 op de la cie gezet en afgespeeld , geen probleem teruggehaald naar intern geen probleem ..

Any way ik heb inmiddels ook aangeklopt bij de La cie helpdesk en ik laat jullie uiteraard weten wat daar de uitkomst van is .

Musch die een ieder bedankt voor het meedenken ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan