Up/down vote systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Berichten
827
Hallo,

Ik wil een up/down vote systeem maken, zoiets als bij 9gag. Ik wil dat elke user (dus met account) slechts 1x kan stemmen en zijn stem kan wijzigen.
Wat is de meest efficiënte manier om dit te doen? Ik dacht eerst om steeds de userID en postID en stemType op te slaan, maar aangezien het aantal stemmen ook steeds te zien is lijkt dat me niet heel efficiënt omdat die dan steeds alle stemmen moet optellen etc.

Bedankt!!!

(edit: op de pagina moet niet het aantal ups en downs komen, maar 1 getal dat positief of negatief kan zijn)
 
Laatst bewerkt:
als je met een account inlogt heb je dus een unieke verificatie.
als je dus per account bijhoud wat ze gestemt hebben dan hoef je voor een herstem alleen maar te controleren of er al een stem waarde is.
als je in de stem routine gelijk een algemene tellen op laat teller en de eindwaarde aanpast met een +1 of -1 hoef je bij weergeven van de pagina niet elke keer de hele berekening te doen.

Mocht je nou echt een formule nodig hebben om tot een eind waarde te komen dan kun je ook bijhouden van een eindwaarde zo in een veld opslaan dat deze makkelijk is weer te geven en alleen wordt herberekend bij het zetten van een nieuwe stem. Dan draait de routine alleen bij het stemmen en niet bij elke page view.
 
Dus een tabel votes met wie wat heeft gestemd en in de posts tabel een kollom punten waar dus steeds het eindresultaat in staat?

Heel erg bedankt :) :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan