Up/Downstream traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elon

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Hoi,

Ik heb Casema kabelinternet. Ik heb een draadloos netwerk (E-tech router). Over het algemeen is alleen mijn pc aangesloten. E.e.a. is WPA2 beveiligd.

Sinds een week heb ik te kampen met een aanzienlijk tragere up en downstream.

Normaliter kan ik downloaden met snelheden tussen de 800 en 1000 KB/sec, ik haal nu gemiddeld maar zo'n 200 KB/sec. Als ik mijn PC rechtstreeks op het moden aansluit haal ik wel de oude vertrouwde snelheid (ligt dus niet aan het moden, waarschijnlijk aan de router).

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- nieuwe firmware
- reset router
- check op spyware / virussen etc
- nieuwe drivers MS Windows XP

E.e.a. wil niet baten, snelheid via router blijft aanzienlijk trager.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik hoop het!

Bedankt!

is de snelheidsvermindering opgetreden sinds je die router aan je modem hebt gehangen? Of gebruikte je die router al langer?

Ik gebruikte de router al langer. Het snelheidsverlies is opeens opgetreden.

UPC toevallig? Ik heb ook zoiets gehad, moest ik een keer bellen en naar een bepaalde pagina gaan om mezelf aan te melden (was wel nadat ik een nieuw modem kreeg maar toch) ik zou zeker eens contact zoeken met je provider, die kunnen namelijk alles van de centrale tot aan je voordeur meten, dan weet je of het bij jou ligt of bij hen.

Bedankt voor de tip, ik heb overigens Casema.

Echter, ik had Casema laatst al aan de lijn, die hebben alles gemeten, werd geen probleem geconstateerd. Ze hebben mij toen gevraagd mijn systeem rechtstreeks op het modem aan te sluiten, toen werkte alles weer prima. Zij gaven toen aan dat het aan de router moet liggen.

Ik denk dat je dan het beste een nieuwe router kunt gaan halen...

Hoi,

Vandaag op de gok, kon niet ruilen, toch maar een nieuwe router gekocht.

En het werkt, snelheid is weer normaal!

Thanks!!!

Gr, Elon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan