Up-Grade onzekerheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Mole

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Ik heb voor het moment:

een Abit KX7-333 moederbord met een Athlon XP 1800+

Ik wens nu in de eerste plaats mijn processor up te graden naar een athlon 2800+, maar ik kan nergens vinden of mijn moederbord deze CPU ondersteunt.

(zoja, dan is de vraag gedaan, zonee, lees dan maar verder)

Mijn moederbord ondersteunt dit niet.

ik wens over te stappen naar een athlon XP 2800+ of een pentium 2.8Ghz. Welkeen verkiest u, waarom, en met welk moederbord?

Geplaatst door bavel
Gezien de Abit site kom je niet verder dan de 2600...: geen 2800, dus.

bedankt.

:( oke, dan deel 2:

ik wens over te stappen naar een athlon XP 2800+ of een pentium 2.8Ghz. Welkeen verkiest u, waarom, en met welk moederbord?

?

de pentium is wel een stukje sneller....maar waarschijnlijk ook een stukje duurder

Gezien de steeds warmere zomers zou ik voor de Pentium gaan... AMD is wel goedkoper, maar de Pentium kan beter tegen warmte (en voordat iemand met andere ideeën in de pen klimt: dit is één van de redenen dat Pentium 3 jaar garantie geeft, en AMD maar één jaar!). Het moederboard maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit, maar kijk eens bij de grote merken hoe duur de moederboards zijn, en wat ze bieden. Onboard video en geluid hebben ze praktisch allemaal, maar hoeveel USB aansluitingen heb je nodig?; een firewire aansluiting?; onboard RAID?; S-ATA aansluitingen voor je hd's?...
Je kunt wat meer informatie vinden op Tom's Hardware site; links in het venster vind je Tom's Guides met bijvoorbeeld 'Motherboards and RAM'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan