UPC breedband + router

• Onderwerp starter Onderwerp starter kays
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kays

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
ik heb dus breedband internet van UPC. ik heb dus ook een modem van Arris. ik heb niet zoveel ervaring met routers. dus ik sloot alles gewoon aan : internet > modem > router > pc + ps3.

Op mn modem branden alle lampjes behalve "LINK".
en op mn router branden alle lampjes behalve "MODEM"
en ik kon nog steeds niet het internet op met mn pc en ps3

ik heb toen de kabel tussen mn router en modem vervangen en daarna brandden de lampjes LINK + MODEM wel. maar nog steeds met hetzelfde resultaat, dat ik niet op internet kan met mn ps3 en pc.

ik doe dus duidelijk iets verkeerd..
(en ik heb de topic hierboven al geprobeerd)

Router : SITECOM WL 153
Modem : ARRIS TOUCHTONE TELEPHONY MODEM

Laatst bewerkt:
Als je een PC direct aansluit, kan je dan wel op het internet komen?

Die eerste kabel is sowieso niet goed.. want link hoort iig te branden als er een kabel aangesloten is die naar een pc/router gaat (die aan staat)

Laatst bewerkt:
internet > modem > pc : dan heb ik gewoon internet ja =o
ik heb mn router, modem en pc ook in verschillende volgordes opgestart en dat hielp ook niet >_<

ik heb mn pc aangesloten op mn router en ik probeerde in mn router te komen via internet explorer door 192.168.0.1 in te typen bij het adresbalkje, maar er gebeurt niks. ik krijg een foutmelding die zegt dat ik geen verbinding heb met het internet. ik heb mn router ge-reset, maar kreeg nogmaals de foutmelding. waarom krijg ik het router-menu niet als ik het ip adres intik, of dat inlogschermpje??

toen ik in de mediamarkt naar een oplossing vroeg, werd gevraagd naar mn ISP (upc dus) en ik kreeg te horen dat ik mn mac adres moest kopieeren. maar in het bovenstaande topic staat dat het weer niet hoeft (sinds 2007 ofzo)

via prompt heb ik mn router gepinged (..ping 192.168.0.1) en daaruit bleek dat mn pc gewoon contact had met mn router. ik snap dus niet waarom ik er niet in kan komen via mn browser..

ik doe toch echt iets verkeerd...

Laatst bewerkt:
Je weet zeker dat het IP-adres van de router 192.168.0.1 is?
Kijk even in de handleiding van de router.

Je zal sowieso de kabel van de PC naar de router in een van de LAN poorten moeten doen en niet in de aparte WAN poort.. want dan krijg je geen verbinding.

Daarnaast zit de mediamarkt weer eens iets te vertellen waar ze geen verstand van hebben blijkbaar. Mac-adres cloning is al een lange tijd niet meer nodig bij verbindingen van UPC.

Laatst bewerkt:
" the default ip adress of this product is 192.168.0.1"
staat in de handleiding :eek:

Je zal sowieso de kabel van de PC naar de router in een van de LAN poorten moeten doen en niet in de aparte WAN poort.. want dan krijg je geen verbinding.

DIt ook?

Als dat niet helpt. Zet de router eens terug naar de fabrieksinstellingen. Wil ook nog wel helpen.

Als je je PC aansluit en je internet doet het wel, je sluit vervolgens je router aan (met PC en Ps3) en alles werkt niet, dan kan het zeer waarschijnlijk liggen aan je MAC adres.

Deze is waarschijnlijk in je modem opgeslagen. Je kunt dit op 2 manieren verhelpen. Ga naar je router en kijk of je de optie "MAC adres clonen" kunt vinden. Kopieer dan het MAC adres van je PC in je router en voila, het zal werken!! Andere optie is tegen je modem zeggen dat er een nieuwe PC aan hangt (je router) Die heeft een eigen MAC adres en zal dus aangemeld moeten worden. (Waarschijnlijk kun je dit doen door de router geheel te resetten - Zie gebruiksaanwijzing!)

Groeten Chris..

Chris... je informatie is een beetje outdated....
Lees deze eens door: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=291794

Want er wordt al tijden geen gebruik meer gemaakt mac-authenticatie van PC's in het accountsysteem van UPC.

Het enige wat gebeurt is dat de modem het huidig aangesloten apparaat onthoudt en het modem vergeet het mac-adres zodra je de modem reset.

Laatst bewerkt:
Sjit... Dacht ik eens wat te weten...

Ach, het komt uit een goed hart!!!

Sorry...

ik kan niet in mn router komen. ik hoor 192.168.0.1 in te tikken in de browser, maar er gebeurt verder niks.. ik zie geen "router-menu", alleen een melding dat de pagina niet kan worden gevonden. ik volg alle stappen uit de handleiding van de wl153 en kom vast te zitten bij stap 4. inloggen in mn router.. met het adres 192.168.0.1 gaat het in ieder geval niet. hoewel pingen naar dat adres wel gaat. ik heb voor de gein gepinged naar dat adres terwijl mn router niet eens aangesloten was en dat ging ook succesvol. ik begin hierdoor te denken dat ik gewoon het onjuiste adres invoer in de webbrowser.

heb de router meerdere keren teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat wilt niet helpen.

Laatst bewerkt:
ik heb een nieuwe router gekocht..
en deze doet het wel :D
ik had eerst gewoon te maken met een defecte router volgensmij

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan