UPC breedband + router

• Onderwerp starter Onderwerp starter kays
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kays

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
ik heb dus breedband internet van UPC. ik heb dus ook een modem van Arris. ik heb niet zoveel ervaring met routers. dus ik sloot alles gewoon aan : internet > modem > router > pc + ps3.

Op mn modem branden alle lampjes behalve "LINK".
en op mn router branden alle lampjes behalve "MODEM"
en ik kon nog steeds niet het internet op met mn pc en ps3

ik heb toen de kabel tussen mn router en modem vervangen en daarna brandden de lampjes LINK + MODEM wel. maar nog steeds met hetzelfde resultaat, dat ik niet op internet kan met mn ps3 en pc.

ik doe dus duidelijk iets verkeerd..
(en ik heb de topic hierboven al geprobeerd)

Router : SITECOM WL 153
Modem : ARRIS TOUCHTONE TELEPHONY MODEM

Laatst bewerkt:
Als je een PC direct aansluit, kan je dan wel op het internet komen?

Die eerste kabel is sowieso niet goed.. want link hoort iig te branden als er een kabel aangesloten is die naar een pc/router gaat (die aan staat)

Laatst bewerkt:
internet > modem > pc : dan heb ik gewoon internet ja =o
ik heb mn router, modem en pc ook in verschillende volgordes opgestart en dat hielp ook niet >_<

ik heb mn pc aangesloten op mn router en ik probeerde in mn router te komen via internet explorer door 192.168.0.1 in te typen bij het adresbalkje, maar er gebeurt niks. ik krijg een foutmelding die zegt dat ik geen verbinding heb met het internet. ik heb mn router ge-reset, maar kreeg nogmaals de foutmelding. waarom krijg ik het router-menu niet als ik het ip adres intik, of dat inlogschermpje??

toen ik in de mediamarkt naar een oplossing vroeg, werd gevraagd naar mn ISP (upc dus) en ik kreeg te horen dat ik mn mac adres moest kopieeren. maar in het bovenstaande topic staat dat het weer niet hoeft (sinds 2007 ofzo)