UPC en wireless netwerk met router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slimke

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
hallo
wie kan mij verlichten!? ik heb internet via UPC en daarbij heb ik een modem. Volgens UPC kan ik een wireless netwerkje thuis aanleggen met een router. Ik heb een Thompson Speedtouch 580 en als ik die installeer (dwz stekker erin en kabeltje van modem naar router) dan herkent mijn laptop de router wel maar ik krijg geen verbinding tot het internet...
is dat raar? of is die router niet compatible o.i.d.
Ze geven bij UPC geen duidelijk antwoord (goh! :)
Dank en groeten imke

Hoi,

De procedure is bij UPC écht heel simpel:

- zet álles uit: dus laptop uit, router uit en kabelmodem uit (stroom eraf dus)
- 1. kabelmodem aan en wachten tot deze volledig on-line is (hier hebben de meeste mensen moeite mee). Dit kan een poosje duren, zéker met de Thomson ....
- 2. de routervoeding er weer in, en ook nu weer even geduld tot het ding volledig on-line is
- 3. nu de laptop aan .....

en nu?

ha Teun en anderen,

dat werkt helaas niet. Ik geloof wel dat hij een wireless apparaat vindt, maar ik krijg geen toegang tot het internet. Nog meer tips? is die Thompson uberhaupt wel te combineren met UPC kabel?
dank! groeten imke

ha Teun en anderen,

dat werkt helaas niet. Ik geloof wel dat hij een wireless apparaat vindt, maar ik krijg geen toegang tot het internet. Nog meer tips? is die Thompson uberhaupt wel te combineren met UPC kabel?
dank! groeten imke

Hoi,

Sorry nee, dat klopt. Je speedtouch is een ADSL modem/router en dat zal niet gaan werken.
Je zult dus een andere draadloze router aan moeten schaffen.
Hoe kom je trouwens aan die Speedtouch ... ? Toch geen cent voor betaald hè?
Hint: schaf die router niet aan via UPC, want mocht je nog eens naar een andere provider gaat, dan heb je die router in 'bruikleen' hoewel je er wél voor hebt betaald.
Je hebt geen woonplaats opgegeven dus kan je niet adviseren waar je snel een 'goede en voordelige' router kan kopen.
Overigens - het is bijna antireclame - Linksys is een goed en makkelijk te installeren merk o.a. de WRT54G.

Laatst bewerkt:
Nee ik heb ze van elders meeverhuisd, dus... als iemand er nog 1 wil hebben??
ik woon in amsterdam. Dank voor de tip! Zijn er nog speciale routers die ook makkelijk met Apples werken? ik heb geen idee of dat een issue is, maar beter nu weten dan straks weer met een onbruikbaar ding zitten! :)
groet, imke

Hoi,

Sorry nee, dat klopt. Je speedtouch is een ADSL modem/router en dat zal niet gaan werken.
Je zult dus een andere draadloze router aan moeten schaffen.
Hoe kom je trouwens aan die Speedtouch ... ? Toch geen cent voor betaald hè?
Hint: schaf die router niet aan via UPC, want mocht je nog eens naar een andere provider gaat, dan heb je die router in 'bruikleen' hoewel je er wél voor hebt betaald.
Je hebt geen woonplaats opgegeven dus kan je niet adviseren waar je snel een 'goede en voordelige' router kan kopen.
Overigens - het is bijna antireclame - Linksys is een goed en makkelijk te installeren merk o.a. de WRT54G.

Hoi,

Je moet het denk ik omdraaien: 'Zijn er ook Apples die met verschillende routers overweg kunnen ..... ' :p
En Apple kan dat wel hoor. Als je maar weet hoe het ziet met IP-adressen, DHCP-servers, MAC-adressen en WPA-encrypties ....
Gaat helemaal lukken met de relatie tussen Apple en Linksys ....

opgelost!

ha, nou we hebben zo'n airport geval gekocht en daarmee werkt i.e.g. de mac. Nu nog even de pc proberen, maar dat zou moeten lukken. Dank voor de hulp! groeten imke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan