UPC fiber power 120 mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nokkebrok

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Hallo,

Inmiddels ten einde raad.
Ik heb sinds 2 weken UPC Fiber Power 120 mb.

Ik zal even bij het begin beginnen...
Ik heb een HP pc met de volgende specificatie's:

- geïnstalleerd besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bits
- Intel Core i7 processor 860
- Intel H57 PCH chipset
- 6 Gb DDR3 intern geheugen
- geheugenslots: 4x DIMM sockets
- 2 externe posities voor optische drive, 2 interne posities voor harddisk, 1 slot voor Pocket mediadrive, landingpad voor USB- en 1394 apparaten
- 1.5 Tb SATA 3G harddisk (5400 rpm)
- optische drive: DVD writer (DL) met LightScribe technologie
- grafische kaart: nVidia GeForce GT 220 met PureVideo HD technologie, totaal tot 3839 Mb videogeheugen beschikbaar, waarvan 1 Gb gereserveerd
- aansluitingen: 8x USB 2.0 poort (2 voor), 2x audiopoort voor, 6x analoge audiopoort achter, 1x digitale audiopoort achter, 2x FireWire IEEE 1394 poort (1 voor)
- videoaansluitingen: DVI poort, VGA poort, HDMI poort
- uitbreidingsslots: 3x PCI Express 1x (2 vrij), 1x PCI Express 16x
- 15-in-1 geheugenkaartlezer
- draadloze optische muis
- draadloos toetsenbord
- geïntegreerd 10/100/1000 netwerkinterface Gigabit Ethernet LAN
- draadloze technologie: Wireless LAN 802.11 b/g/n PCI Ex1 minikaart

Van UPC heb ik de modem Cisco EPC 3212
De router die er tussen zit is de Linksys WRT160N

Als ik de router er tussen uit haal en mijn pc techtstreeks op op de modem aan sluit haal en ik doe de test op de UPC site haal ik een snelheid van 90 MB.
Doe ik draadloos haal ik een snelheid van hooguit 30 MB.
Ik weet dat je altijd wel iets verlies als je draadloos heb... maar zelfs met draad kom ik niet eens boven de 100 MB uit.
UPC al een paar x aan de lijn gehad maar hun kunnen (of willen) mij niet verder helpen.
Inmiddels ook al het internet af gezocht en alles maar ik kom er niet meer uit.
Mijn anti virus er al afgegooit en alles maar niks helpt.

Iemand van jullie nog een idee hoe ik draadloos toch die 120 MB kan halen (of tenminste in de buurt kan komen van die 120 MB).

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Nokkebrok

Hoi,

Probleem met die snelheden is, dat de aanbieder die snelheid niet garandeert.
Vraag: als je de router aangesloten hebt, zijn er dan ook andere apparaten - al of niet draadloos - verbonden?

Probeer eens het volgende:
Zet alle op de router aangesloten apparatuur uit

1. Als je modem de mogelijkheid heeft 'hardwarematig' te resetten (zo'n 'knopje' achterop) doe dat dan, maar haal eerst de utpkabel met de router er uit. Als de modem opnieuw is opgestart, zet deze dan uit.
2. reset nu ook de router, en schakel deze uit nadat deze weer helemaal oline is.

3. nu eerst de modem aan en even wachten tot deze helemaal 'online' is
4. kabel tussen router er weer in en de router opstarten.

LET OP:
5. nu alleen de betreffende pc aanzetten (dus geen evt. andere apparatuur, al of niet draadloos). Door de reset van de router zit er - als het goed is - geen beveiliging meer op de router die van invloed kan zijn op de snelheid.

Test nu de snelheid nog eens.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Probleem met die snelheden is, dat de aanbieder die snelheid niet garandeert.
Vraag: als je de router aangesloten hebt, zijn er dan ook andere apparaten - al of niet draadloos - verbonden?

Probeer eens het volgende:
Zet alle op de router aangesloten apparatuur uit

1. Als je modem de mogelijkheid heeft 'hardwarematig' te resetten (zo'n 'knopje' achterop) doe dat dan, maar haal eerst de utpkabel met de router er uit. Als de modem opnieuw is opgestart, zet deze dan uit.
2. reset nu ook de router, en schakel deze uit nadat deze weer helemaal oline is.

3. nu eerst de modem aan en even wachten tot deze helemaal 'online' is
4. kabel tussen router er weer in en de router opstarten.

LET OP:
5. nu alleen de betreffende pc aanzetten (dus geen evt. andere apparatuur, al of niet draadloos). Door de reset van de router zit er - als het goed is - geen beveiliging meer op de router die van invloed kan zijn op de snelheid.

Test nu de snelheid nog eens.

Hoi Vanveelen,

Helaas ook al geprobeert maar op jou aanraden nog een keer gedaan, maar mocht helaas niet baten.

Tnx voor het mee denken.

Probeer eens de alternatieve firmware.
Of haal de laatste update bij linksys.

Hoi,

Schakel in de setup van de router de Network mode onder Basic Wireless Settings in op Wireless-N in plaats van mixed mode (zie bijlage)

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    57 KB · Weergaven: 154
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan