UPC Horizon Portforwarding Teamspeak 3.

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Dag mensen van de helpmij forums,

Ik probeer nu al een tijdje een teamspeak 3 server op te zetten voor mij en men vrienden.
Ik heb in mijn router/server firewall de volgende poorten open gezet op zowel UDP als TCP om zeker te zij-n:
- 41144
- 443
- 2302
- 10011
- 30033
- 9987

Nu kan ik lokaal er zeer zeker bij maar vanaf buitenaf kan ik nog steeds niet connecten naar mijn server.
Ik heb ook gecheckt met canyouseeme.org of de poort zichtbaar was en dit was ook niet het geval dus dat klopt wel.
Vervolgens heb ik ook geprobeerd mijn firewall en virusscanner uit te zetten om te kijken of het daar aan lag maar dat hielp ook niet.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen want ik weet veder ook niet hoe ik dit werkend moet krijgen.
Al bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Daan Esmann

Ten eerste ; je hebt UPC, dus de extern ip adres veranderd steeds, heel vervelend.
Ten tweede : je moet een poort altijd verbinden aan intern ip adres van bv je server.
Ook hier wordt een dynamisch ip adres toegepast door DHCP.
Dit kan je oplossen door gedeeltelijk vast ip en dynamisch ip adres toe te passen.

@palomin0
Ik heb inderdaad geen statisch IP maar dit veranderd niet zolang ik de computer niet langer dan 10 minuten van mijn router af koppel. (dit heb ik aangevraagd bij hun)
Ik heb de poort verbonden aan mijn interne IP anders kan ik het ook niet port forwarden.
Hoe zou ik eventueel wel dat vaste ip kunnen toepassen gedeeltelijk? (dit zal overigens niet de situatie veranderen)

Je hebt een zogeheten lease tijd van je extern ip adres.
dat kan een week zijn of 2 weken, maar op den duur veranderd het ip adres van UPC.
vast ip adres instellen doe je op je server die je aangesloten hebt.
En in je router (horizon) de DHCP pool laten beginnen NA dit vast ingesteld ip adres.

Zo snel veranderd je IP-adres niet bij UPC, dat je elke twee weken een ander adres van hun krijgt. Die van mij is toevallig vandaag veranderd, maar ze waren ook met het onderhoud bezig geweest. Laatst wijziging was begin januari en daarvoor had ik het IP-adres ruim een jaar.

Bedenk dat in de Horizonbox zélf ook een firewall zit en nog wat andere maatregelen ook.
Mogelijk zijn niet alle stappen nodig, maar ik heb in de Horizonbox de volgende instellingen staan om portforwarding werkend te krijgen:
a. Geavanceerd -> Opties -> Daar heb ik WAN blokkeren uitgevinkt.
b. Geavanceerd -> Portforwarding -> Goed nagekeken of ik naar het juiste ip-adres de juiste poorten geportforward heb

En natuurlijk geldt: Als je nog een eigen router achter de Horizonbox hebt staan waar je Teamspeak server op is aangesloten, dan moet er 2x worden geportforward, niet (alleen) in de Horizonbox.

Tijs.

Zo snel veranderd je IP-adres niet bij UPC, dat je elke twee weken een ander adres van hun krijgt. Die van mij is toevallig vandaag veranderd, maar ze waren ook met het onderhoud bezig geweest. Laatst wijziging was begin januari en daarvoor had ik het IP-adres ruim een jaar.

Da's raar
Ik heb een technicolor modem/router ven UPC en die zegt dat op 13 mei om 12.00 uur mijn leasetijd is verlopen.
En ik heb 5 dagen geleden de stekker er een keer uit gehad.
Zal ik toch eens in de gaten houden of het ip adres veranderd.

Ten derde wil ik aan annowins melden dat je alleen vanaf een ander extern ip adres kunt testen of het ingestelde geheel werkt.
Dus niet bij jouw thuis, maar bij vrienden, kennissen, familie.

Ja dat weet ik Palomino ik laat een vriend van mij telkens checken :)

Je geeft aan dat je contact hebt gehad met UPC. Heb je ook direct gevraagd wat de mogelijkheden zijn voor het draaien van een TS3 server?? Dit wordt over het algemeen gezien als een commerciële dienst die u extern aanbied aan derden en daardoor niet toegestaan. Het kan daarom goed zijn dat UPC dit blokkeert.

ook, de router van UPC is voor niet commerciële doeleinden ontworpen en verre van ideaal om een eigen server te draaien.
Tot slot. Welk IP-adres gebruik je?? je moet wel laten verbinden met het externe IP-adres van de router en vervolgens deze het signaal op die poorten laten forwarden naar de server. Het interne adres zal een private IP-adress zijn wat sowieso niet extern benaderd kan worden.

Hoi Dnties,

Ik heb dit allemaal na gekeken en dit klopt allemaal gewoon en staat goed.

OldIke dit is gewoon toegestaan zolang je maar niet meer dan 30 mensen tegelijk erop laat hiervoor heeft teamspeak 3 zelf al stappen genomen waardoor je niet meer slots op je eigen server kan zetten tenzij je betaald.
Ik heb gewoon mijn lokale ip gebruikt op de router en vrienden van mij checken het met de externe ip.
Daarintegen heb ikook wel enige ervaring met routers and portforwarding dus heb al heel wat stappen gezet.

a. Je Teamspeak server heeft dus een 192.168.192.x ip-adres?
b. Kun je vanaf een andere computer in je thuisnetwerk wél verbinden met je teamspeak server? Ik denk namelijk nog steeds aan firewall achtige fouten, mogelijk is het dus niet een portforwarding probleem.

Tijs.

Dnties ja en een openbaar ip adres en ik kan met mijn vaste computer/naast de server gewoon connecten dus ja.

Dit is de lijst die Teamspeak zelf opgeeft:

Which ports does the TeamSpeak 3 server use?

These are the default ports used by TeamSpeak 3:

Default voice port (UDP in): 9987
Default filetransfer port (TCP in): 30033
Default serverquery port (TCP in): 10011
Default tsdns port (TCP in): 41144
Default weblist port (UDP out): 2011-2110 (first available port in given range)

In addition to that, packets originating from or sent to accounting.teamspeak.com:2008 (TCP) and weblist.teamspeak.com:2010 (UDP) must not be blocked. The local port for these connections is randomly assigned by the operating system when the connection is established. Please note that we do not guarantee that these DNS names will resolve to the same IP Address at any point in time. These services have changed IP addresses in the past and will continue to do so in the future.

Je zou dus (met TeamSpeak3 server software aangezet) kunnen testen (vanaf maakt niet uit welke computer op je thuisnetwerk) via http://www.canyouseeme.org en daar dan laten testen op poorten 30033 en/of 10011 en/of 41144

Tijs.

Heb ik gedaan dnties en ik kan niet door de poorten heen maar ik kan wel gewoon connecten...

Vreemd verhaal: Ik begrijp (samenvattend) het volgende:
a. Je teamspeak server heeft een 192.168.192.x ip-adres
b. Je hebt in de Horizonbox WAN blokkering uitgezet
c. Je hebt geportforward naar het juiste ip-adres (zie a.)
d. Lokaal verbinden werkt

Ik zou wel eens een schermafdruk van de portforwarding pagina van de Horizonbox willen zien. Mogelijk staat daar wat verkeerd.
Dat zou ons meteen moeten laten zien welk 192.168.192.x ip-adres de TeamSpeak server nu zou moeten hebben.

Tijs.

De TeamSpeak server heeft nu dus 192.168.192.17 als ip-adres?
En intern verbindt je ook met 192.168.192.17 en dan werkt het wel?
Als dat klopt, dan moet er m.i. toch iets firewall-achtigs zijn op je TeamSpeak server die (externe) verbindingen tegenhoudt.

Overigens vraag ik me iets (heeft niets te maken met je TeamSpeak vraag): Ik zie dat je poort 3390 portforward naar de Extern Bureaublad poort van de TeamSpeak server (poort 3389)
Heb je er bewust voor gekozen de externe poort niet 3389 te laten zijn maar poort 3390 ??

Tijs.

Ja dat klopt maar wat dan vreemd zou zijn is dat toen ik men firewall en virus scanner uit zetten ze er extern nog niet bij konden en wel bij een andere soort server van mij die ik gebruik.
en Ik heb er inderdaad bewust voor gekozen voor 3390 en als je goed kijkt zie je dat ik t/m port range 3390 ga dus ik heb bijde gedekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan