UPC Netgear router WPA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dronten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hallo,

Ik heb een vraag/probleem.
Sinds enige tijd internet ik via een internet verstrekt door UPC. Ik heb een standaard upc modem voor internet en telefonie. Achter deze modem heb ik een Netgear router zitten van UPC. In deze router heb ik een kabel zitten naar mijn vaste pc en hier werkt het internet dan ook gewoon.

Nu heb ik vandaag een laptop met Windows Vista gekocht en wilde ik gebruik maken van het draadloos internet. De laptop ziet het draadloze netwerk wel, maar pakt de beveilgingscode niet. Deze code staat achter op de de router en is een code die bestaat uit acht ( 8 ) letters. Vista zaegt hierop dat het uit 5 of 13 tekens moet bestaan.
Wie iemand hoe ik dit op kan lossen.

Het draadloze internet heeft het in het verleden wel gedaan via een ninetendo WII en dezelfde uit acht tekens bestaande code.

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

Bij voorbaat dank.

Verander eens je WPA sleutel in de router en pas de nieuwe sleutel in je laptop toe.

Ik vermoedt het volgenden (WPA is heel lang geleden voor mij):

met de 8 tekens van je sleutel kan en de encryptie keys 1 t/m 4 genereren. Deze encryptie keyes hebben dan de gewenste lengte...:thumb:

Hallo Lutz,

Voor zover ik weet kan ik niets aan de instellingen van deze router veranderen het is een voorgeprogrammeerde router van upc.

Weet je echt zeker dat je niet toch de WLAN instellingen kan wijzigen? Je zou niet bij de UPC internet instellingen kunnen komen, maar WLAN moet toch mogelijk zijn. :thumb:

Probeer eens het webinterface van je router. In de command line ipconfig uitvoeren en het ip adres van het standardgateway opzoeken, dan met de browser erna gaa, b.v.

http://192.168.1.1

Succes,
....Lutz:thumb:

zojuist een router van iemand anders geleend deze werkt wel gewoon naar behoren. Bij die van upc heb ik gee nwachtwoord om in de instellingen te komen. Ik koop maandag wel een andere router. In iedergeval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan