UPC of toch KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Een collega van mij is gestrikt door UPC om een maand lang (try & Buy) te bellen en internetten via UPC.

Nu zit hij (we) echter met de vraag; is het nu wel of niet interessant om naar UPC te gaan.

Volgens mij is HET nadeel als je naar UPC gaat dat je gebonden bent aan UPC als je wilt gaan internetten via hun en je kunt dan niet naar een andere provider.

Maar is zijn er nog meer nadelen of toch ook voordelen, wij weten het niet meer ..........

Hoe denken jullie hierover ?

Jacco

ik zelf heb nare evaringen bij upc telefonie.

steeds werkte de telefoon niet en dan moet je de helpdesk bellen.
en dat is wachten en nogeens wachten.
toen ik weer eens een storing had en ook nog afgesnouwd werd door een helpdesk medewerkster heb ik alles er uit laten halen en weer naar kpn gegaan.

met internet is het grote nadeel dat je alleen voor upc kan kiezen en die hebben niet echt concurentie.

als ik jou was zou ik gewoon bij kpn blijven en dan bellen via tele 2.
hier kan je voor €4.95 per maand doordeweeks tussen 8.00 tot 19.00 gratis bellen.
je betaald dan alleen het start tarief.
dus als je veel belt zoals wij is dit een aanrader.
kijk maar eens op de site www.tele2.nl

echter internet via upc heb ik geen evaring mee.
mijn zus wel en die had ook maar ellende maar dat is van twee jaar terug dus dat is misschien verbetert.

Geplaatst door goldvinger
als ik jou was zou ik gewoon bij kpn blijven en dan bellen via tele 2.
hier kan je voor €4.95 per maand doordeweeks tussen 8.00 tot 19.00 gratis bellen.

€ 3.95 en van 19.00 tot 08.00 :p

Het nadeel wat UPC heeft, heb je net zo goed bij KPN.

Je kunt nl alleen ADSL nemen als je ook een telefoonaansluiting hebt.

Verder is UPC inderdaad vaak niet goed. Aan de andere kant, als het wel werkt, haal he snelheden waar je je (als je ze bij ADSL wilt), redelijk blauw voor betaald.

(zoek maar eens een ADSL abbo uit waar je 1 Mbit upstreamsnelheid hebt bv).

Ook ben je soms bij ADSL afhankelijk van je afstand tot de telefooncentrale. Is die groot, dan kunnen ze dus alleen een lage snelheid garanderen.

Om de juiste beslissing te nemen is het misschien handiger om eerst te bepalen hoe zijn afstand naar de telefooncentrale is, en hoe de kwaliteit van UPC in zijn regio is.

Mocht hij nog geen KPN telefoon abbo hebben, tel dat dan ook op bij de eventuele kosten van een ADSL lijn voor je gaat vergelijken.
Bij de meeste adsl providers moet je nl ook gewoon aan de KPN je maandelijkse abbo betalen.

Zelf zit ik in het gebied van een andere kabelaar. Soms ook wel problemen met kabel, maar toen ik naar adsl ging informeren bleek dat ik, gezien de afstand van mijn huis naar de telefooncentrale, niet meer kon krijgen dan 512 Kbit downstream.

Geplaatst door buick
Het nadeel wat UPC heeft, heb je net zo goed bij KPN.

Je kunt nl alleen ADSL nemen als je ook een telefoonaansluiting hebt.

maar je kan wel kiezen tussen wanadoo,tiscali,planet,het net,direct adsl enz.enz

Verder is UPC inderdaad vaak niet goed. Aan de andere kant, als het wel werkt, haal he snelheden waar je je (als je ze bij ADSL wilt), redelijk blauw voor betaald.

hier kan je zelf kiezen hoeveel je voor een abbo betaalt.
hoe duurder de abbo hoe hoger de snelheid.
hoef je geen hoge snelheid dan kan je teminste kiezen voor een lage abbo

kortom bij upc heb je veel mindere mogelijkheden dan bij kpn

Inderdaad, UPC is UPC en daar zit je dan aan vast!!
Bevalt het niet heb je pech! Via KPN kies je lekker je eigen provider.

Geplaatst door Raymond Bos

€ 3.95 en van 19.00 tot 08.00 :p

heb effe gekeken op de site en het is toch €4.95
dit staat op de site:

Tele2 Onbeperkt Overdag

Bellen voor 0 cent/min
Overdag, elke werkdag
Naar alle vaste nummers in Nederland
Slechts euro 4,95 per maand
Starttarief 4 cent per gesprek

Geplaatst door goldvinger

hier kan je zelf kiezen hoeveel je voor een abbo betaalt.
hoe duurder de abbo hoe hoger de snelheid.
hoef je geen hoge snelheid dan kan je teminste kiezen voor een lage abbo

kortom bij upc heb je veel mindere mogelijkheden dan bij kpn [/B]

Niet helemaal juist.
UPC levert ook 5 verschillende snelheden/abbo's.
Als je geen hoge snelheid wilt, kun je dus ook een goedkoop abbo nemen.

(verder zit je bij adsl over het algemeen gelijk aan een jaarcontract vast. bij kabel vaak niet)

Wauw, dat wist ik niet??
Ik dacht alleen 's avonds...

Wauw, dat wist ik niet??
Ik dacht alleen 's avonds...

je kan ook kiezen voor de hele week 24 uur per dag voor €7.95

zie hier wat op de site staat

Tele2 Onbeperkt 24 uur

Bellen voor 0 cent/min
24 uur per dag
Naar alle vaste nummers in Nederland
Slechts euro 7,95 per maand
Starttarief 4 cent per gesprek

Nederland - naar vaste nummers binnen uw regio buiten uw regio
08:00 - 19:00 uur
0,- 0,-
19:00 - 00:00 uur
0,- 0,-
00:00 - 08:00 uur en weekend
0,- 0,-

Maar als ik zo eens rond neus over de prijzen van de diverse providers dan kost een standaard pakket adsl toch ook rond de 20 euro.

En ik bel zelf al enige jaren via UPC en ik heb daar nog NOOIT problemen mee gehad, en ik heb zelf ook chello internet en ik heb daar ook nog nooit problemen mee gehad. Het enige nadeel wat ik heb (Chello Easy) is mijn datalimiet van 500 mb

Jacco

Geplaatst door Bruce The Boss
Maar als ik zo eens rond neus over de prijzen van de diverse providers dan kost een standaard pakket adsl toch ook rond de 20 euro.

En ik bel zelf al enige jaren via UPC en ik heb daar nog NOOIT problemen mee gehad, en ik heb zelf ook chello internet en ik heb daar ook nog nooit problemen mee gehad. Het enige nadeel wat ik heb (Chello Easy) is mijn datalimiet van 500 mb

Jacco

voorbeeld.

tiscali voor €14.95 datalimiet 1000mb (vast bedrag)
of tiscali voor €19.95 geen datalimiet.(vast bedrag)

met adsl kan je dus lekker shoppen en alles afstemmen wat je zelf wilt en ook nog eens prijs vergelijken

Kennissen van mij hebben ook chello en zijn ook redelijk tevreden. Geen jaarcontract, maar ze kunnen per maand opzeggen. Iets waar ze bij KPN nog nooit van hebben gehoord.

KPN hanteert een minimum contractduur van één jaar, waar je zelfs bij verhuizing nog aan vast zit.
Opzeggen binnen dat jaar (mocht het niet bevallen) betekent dat je toch dat hele jaar moet betalen.

Sommige ADSL providers hanteren zelfs een contract van 2 jaar wat telkens stilzwijgend wordt verlengd.

Dat was voor hun ook de reden om geen adsl te nemen.

Om het nog wat moeilijker te maken, je kan ook kiezen voor kabel:rolleyes:

Ook gratis bellen bij Tele 2 bestaat niet.

De nieuwe dienst de ze aanbieden is idd euro 7,95 per maand vast plus 4 eurocent voor elk gesprek dat je gaat voeren als starttarief ongeacht de lengte van het gesprek en het tijdstip waarop en binnen of buiten je regio.
Verschil is er natuurlijk wel naar de 0900 nummers en dergelijke en het buitenland.

Zo zijn er nog vele anderen zoals 1601,Pretium enz.

Wat ik zo lees ben je eigenlijk tevreden op de 500 mb na.Vraag is dan ook hoe slecht je hiermee uit komt en of je op basis daarvan moet wel of niet moet gaan veranderen.

Persoonlijke keuze dus.

Gelijk ff geregeld;)

weer wat geld bespaart.kan je lekker lang blijven ***len zonder op de tijd te letten en dat voor maar €7.95:D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan