Ik ben nu al een tijdje bezig om voor het eerst in mijn leven een router te installeren,
het betreft een Sweex LB000021.
Ik heb een modem van UPC gekregen genaamd Arris, modelno. TM502B/220
Als ik alles heb aangesloten en ik log in op mijn router dan vraagt hij om welke instelling, ik kies dan voor 'Cable modem' (dit is voor automat.) hij vraagt dan voor een hostname en macadres , ik vul niets in (ook al geprobeerd om wel te clonen) en druk op ok en even later
zegt hij dat het succesvol is.
Ik reset dan de modem maar wat ik ook doe ik heb geen internet, als ik dan in mijn router kijkt bij status internet connection staat er hetvolgende :
Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : mijn ip adres
Subnet Mask : 0.0.0.0
Default Gateway :
MAC Address : mijn mac adres
Primary DNS :
Secondary DNS :
Als ik even later weer op status drukt dan is de 'Default Gateway' ingevuld met 0.0.0.0
en de DNS zijn ook ingevuld.
Ik heb een UTP kabel aangesloten op de poort van modem naar de WAN vd router
en in de 1e LAN poort een kabel naar mijn pc en in het 2e poort een kabel naar mijn
Xbox360.
Ik heb het sticky van dit forum ook al geprobeerd maar dat lukte ook niet.
Het enige wat wel werkt is als ik een Static IP doet , dan werkt alles prima !?
het betreft een Sweex LB000021.
Ik heb een modem van UPC gekregen genaamd Arris, modelno. TM502B/220
Als ik alles heb aangesloten en ik log in op mijn router dan vraagt hij om welke instelling, ik kies dan voor 'Cable modem' (dit is voor automat.) hij vraagt dan voor een hostname en macadres , ik vul niets in (ook al geprobeerd om wel te clonen) en druk op ok en even later
zegt hij dat het succesvol is.
Ik reset dan de modem maar wat ik ook doe ik heb geen internet, als ik dan in mijn router kijkt bij status internet connection staat er hetvolgende :
Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : mijn ip adres
Subnet Mask : 0.0.0.0
Default Gateway :
MAC Address : mijn mac adres
Primary DNS :
Secondary DNS :
Als ik even later weer op status drukt dan is de 'Default Gateway' ingevuld met 0.0.0.0
en de DNS zijn ook ingevuld.
Ik heb een UTP kabel aangesloten op de poort van modem naar de WAN vd router
en in de 1e LAN poort een kabel naar mijn pc en in het 2e poort een kabel naar mijn
Xbox360.
Ik heb het sticky van dit forum ook al geprobeerd maar dat lukte ook niet.
Het enige wat wel werkt is als ik een Static IP doet , dan werkt alles prima !?