UPC totaalpakket-welke router kopen voor bedraad en draadloos (andere pc's + laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nederlander

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,

Ik heb nu nog internetplusbellen van KPN. Daar heb ik een Experiabox bij.
Ik kan daar 4 pc's bedraad op aansluiten. Tevens kan ik draadloos internetten op mijn laptop. (volgens mij gaat dat dan ook via de Experiabox).

Nu wil ik overstappen op het totaalpakket van UPC.
Dan moet ik de Experiabox terugsturen naar KPN.

Ik heb begrepen dat op het modem(?) van UPC maar 1 aansluiting voor internet zit.
Wat moet ik aanschaffen om met mijn andere 2 computers te internetten. (op zolder - MOET BEDRAAD)
Ik wil dan ook op mijn laptop draadloos kunnen internetten.

Graag voor een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.

Alvast bedankt

Hoi,

UPC maakt zelf 'reclame' voor de routers van Netgear en Sitecom.
Ik heb zelf UPC en een router van Netgear en ben er zeer tevreden over.
Feitelijk maakt het niet uit welk merk router je in combinatie met UPC gebruikt.
Ik raad alleen altijd wél aan, niet voor een duppie op de eerste rang te gaan zitten.
Wil je je de snelheid van je netwerk en internet zo optimaal mogelijk maken, dan kies je uiteraard voor Wireless-N draadloos en Gigabit voor bekabeld.
Voor beide geldt echter, dat dan ook je netwerkkaarten (zowel bekabeld als draadloos) van dit type moeten zijn.

De voorwaarde van bekabeld naar zolder:
Als je nu al een netwerkkabel hebt liggen vanaf het aansluitpunt (huidige Experiabox) en de nieuwe router van UPC staat op dezelfde plek, dan zal dat uiteraard geen enke probleem zijn.
Is dat laatste een andere plek dan zal de kabel naar zolder 'verlegd' moeten worden .....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan