UPC verbind verbreekt contstant

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrprozac

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
183
Goedenavond,

Wij (ons organisatie) heeft een ADSL abbonement afgesloten bij UPC.
Sinds een aantal weken onstaat er contstant een probleem dat ik (als beheerder) niet opgelost krijg.

We hebben de volgende Set-Up toegepast op het netwerk:

UPC Coax Box -> UPC Modem -> Router (+ Wireless AP) -> 12 Ports 10/100/1000 Switch -> Werkstations

Ik heb meerder malen contact opgenomen met UPC en ik heb tot op heden maar een reactie ontvangen en zij vermelden uit het bericht dat dit aan de Coax kan liggen, slechte kabel, kabel te lang of verkeerd aangesloten.

Ik heb tijdens het installatie de bijgeleverde splitter gebruikt een een nogal dure Coax-kabel gekocht bij een specialist.

Ik denk zelf dat dit probleem bij de modem of switch ligt.
Ik denk dat dit aan de i.p. adressen ligt dat door de DNS van UPC wordt gegeven.
Ik weet niet wat de lease-tijd van UPC is wat betreft met de I.P. adressen.

Zodra de internet eruit ligt moet ik de switch reconnecten met de modem.
Ik gebruik een switch van SMC model WBR14-G2.


Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit probleem verhelp.

Groeten,
Oguzhan
 
In de eerste plaats: Als UPC met de meldingen komt waar je het over hebt, laat hen dan een lijnmeting doen. Eigenlijk vreemd dat ze dat zelf niet aangeboden hebben direct.

Komt uit de lijnmeting dat alles t/m de kabelmodem in orde is, dan zou ik in de eerste plaats de router in je netwerk verdenken. Verdenken hier bedoeld in de sfeer dat het apparaat het aantal (NAT-)connecties die via je netwerk worden gemaakt niet aankan.
Probeer een andere breedband router, zou ik zo zeggen. Helaas kan ik je niet direct een bepaald merk + type aanbevelen.

Tijs.
 
Heb je de verbinding in een van deze plaatsen?

1. Utrecht
2. Den Haag
3. Leiden
4. Zoetermeer
5. Delft
6. Gouda

Zo nee, dan heb je kabelinternet van UPC.
Zo ja, dan heb je wel DSL :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je de verbinding in een van deze plaatsen?

1. Utrecht
2. Den Haag
3. Leiden
4. Zoetermeer
5. Delft
6. Gouda

Zo nee, dan heb je kabelinternet van UPC.
Zo ja, dan heb je wel DSL :)

Ik heb dus Kabel Internet via Helmond volgens mij.

Ons aansluiting betreft een locatie in het centrum van Eindhoven.
 
Ok, verplaats ik de vraag even naar de kabelinternet sectie :)

Welk type modem heb je?
Als je het modem uitleest via: 192.168.100.1
Plak je EventLog hier eens. Er is daar redelijk wat uit op te maken.
(zo uitlezen moet wel met een pc direct op de modem aangesloten)

Zodra de verbinding wegvalt. Valt het modem dan ook uit?

Even terugkomend op jouw bedenksels:
Ik denk zelf dat dit probleem bij de modem of switch ligt.
Het kan bij beide liggen. Daarom dat je even bovenstaande zou mogen plaatsen, dan kan er heel wat nagekeken worden. :)

Ik denk dat dit aan de i.p. adressen ligt dat door de DNS van UPC wordt gegeven.
IP-adressen worden niet uitgegeven door een DNS server, maar door een DHCP server. DNS zorgt er alleen voor dat je niet een IP-adres is hoeft te typen als je een webpagina op wil vragen.
Je kan via ipconfig /all en de commandprompt de huidige DNS-servers opvragen.

Ik weet niet wat de lease-tijd van UPC is wat betreft met de I.P. adressen.
Standaard lease is 1 dag welke wordt vernieuwd als er nog verbinding is en als het modem niet voor langere tijd zonder stroom heeft gezeten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor het late reactie. Moest een wedstrijd van een vriend monteren en uploaden//branden.

Welk type modem heb je?
ARRIS TM502B/220

Als je het modem uitleest via: 192.168.100.1
Plak je EventLog hier eens. Er is daar redelijk wat uit op te maken.

20rn229.png


Zodra de verbinding wegvalt. Valt het modem dan ook uit?[/QOUTE]

De LED's van het modem blijven aan. Het Link LED knipprt contstant.
 
Modem valt dus niet uit als alle LEDS gewoon normaal branden.
Link mag knipperen, geen probleem.

In de Eventlog staan een aantal T4 timeouts Deze zijn niet goed, echter komen in verhouding niet voor. De t3's zijn ook niet goed als die teveel voorkomen, maar die mogen niet een instabiele verbinding opleveren.

Zo te zien is het modem gewoon goed online met een paar kleine dipjes, maar niet extreem dat het steeds uit zou vallen.

Wat je kan doen om alles van jezelf uit te sluiten.
Verschillende PC's om de beurt een tijd direct aangesloten op het modem laten.
Dan kijken hoe de verbinding blijft. Als het bij allemaal een wegvallende verbinding blijft lijkt het toch erg op iets bij UPC. Blijft de verbinding wel goed, dan zal het in je eigen apparatuur toch moeten zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan