UPC/Ziggo internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas zandvlie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Goede avond,

Ik heb een vraag, ik ben van plan om over te stappen naar ziggo of upc maar. Hoe snel gaat het 120 mbp/s internet abonnement van UPC of Ziggo echt.

En:
Welke snelheid kan mijn time capsule 1tb b/g/n (mid 2010) 5Ghz, via n 5Ghz bereiken. De laptop die ik gebruik is een MacBook pro late 2011, SSD 2,4 Ghz dual i5.

En zal het als ik de (120 mbp/s) niet haal sneller worden als ik: het kastje van de provider met een ethernet kabel naar mijn time capsule laat lopen, en vervolgens een nieuwe airport extreme neem en die ook aansluit op het kastje van de provider het internet wel sneller worden? of ligt het limiet dan bij de computer? En als ik de internet kabel Kastje Provider -(ethernet)-> Time Capsule/airport extreme -(ethernet) -> iMac (late 2011) aansluit de snelheid nog steeds "optimaal" zijn of gaat er veel snelheid verloren door de router.

Wat ik ook heb gelezen is dat er verschillende ethernet kabels zijn. Wat is het verschil want ik ken alleen de normale ethernet kabel en dacht/denk dat die gewoon 10/100/1000 mbp/s is. Maar is dat ook zo?

Wat ik ook heb gezien is dat de iPhone de snelheid van het draadloos internet naar beneden haalt door de g verbinding, is dat ook zo bij de iPhone 4? En hoe zit het met de iPad 2? Daar heb je toch niet last van vertraging van het internet door de snellere netwerk kaart

Kortom een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand zin/tijd heeft om mij te helpen kiezen tussen de providers en dingen uit te leggen.

apparatuur:
- MacBook pro 13' (late 2011) 8gb ram 2,4 Ghz core dual i5
- iMac (late 2011) 12gb ram 2,4 Ghz Quad core i5
- Time capsule (mid 2010) 1tb
- iMac (mid 2010) 27"
- Apple tv 2
- iPhone 4, 16gb
- iPad 2, 64gb wifi

ik heb alleen ervaring met upc en ben 'redelijk tevreden', de service is niet goed (ronduit slecht), het duurt vaak weken voordat je een antwoord krijgt op een vraag en het antwoord is in de meeste gevallen niet persoonlijk, maar gewoon een copy paste/macro. ik ben zelf al maandenlang bezig omdat de modemrouter die ik van upc heb gigabit zou moeten ondersteunen, maar sinds ik de router heb kan ik met slechts een paar mb/s bestanden uitwisselen tussen mijn router en pc. dit was vaak 30mb/s+. zelfs na maandelang mailen heb ik nog geen duidelijk antwoord of oplossing. met ziggo heb ik geen ervaring, maar ik hoor dat die niet veel beter is.

-over het algemeen is het zo dat een 120mbps verbinding ook echt 120mbps is, alleen voor de downloadsnelheid moet je dit delen door 8. downloaden zal dus met ongeveer 15mbps gaan. (heeft te maken met het verschil bits en bytes)

-over het algemeen is een n router gemaakt voor 300mbps, in werkelijkheid haalt hij dit niet, maar 120mbps zal geen probleem moeten zijn. mocht je echter de snelheid niet halen, kan je de router optimale snelheden laten behalen door de router en receiver in zogenaamde bonding mode te laten werken (http://compnetworking.about.com/od/wireless/f/80211n-300-mbps.htm).

-ik denk niet dat de snelheid verandert als je een nieuwe airport extreme neemt.

-je hebt zogenaamde cat5 en cat6 kabels. cat6 is gigabit (dus wat jij noemde), cat5 is trager. haal dus sowieso een cat6 kabel als je wat nieuws nodig hebt, prijsverschil is hooguit een paar euro.

-de iphone ondersteunt dacht ik GEEN 5ghz verbindingen. het is dus erg vervelend als je je iphone op de wifi aan wilt sluiten omdat je de router dan volgens mij op 2.4 ghz moet instellen, waardoor de 120mbs weer niet gehaald zal worden. ik heb thuis ditzelfde probleem en heb nog niet echt een makkelijke oplossing gevonden. het is logisch dat je iphone, wanneer deze aangesloten is, lang niet zo snel zal gaan als een normale pc. dus reken maar niet op 120mbs op je telefoon.

hopelijk heb je hier wat aan.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je reactie,

Zou het dan mogelijk kunnen zijn om:
Kastje Provider --> Time Capsule (5 Ghz only) --> Linksys (n 2,4 Ghz).
Zonder veel snelheid te verliezen op de MacBook Pro en iMac's (als ik die dan vervolgens aansluit op het 5Ghz netwerk). En dan de iPad, iPhone en andere kleine apparaten gewoon via de linksys n doe.

hoe dat exact zat weet ik niet zeker, volgens mij als je 2 draadloze netwerken hebt krijg je conflicten met de ip adressen (tenzij je ontzettend in de settings gaan klooien). wellicht kan je een range extender eraan koppelen, maar of dat werkt weet ik ook niet zeker.

Dank je wel voor de reactie,

Ik heb voor het Ziggo 40 mb abbo gekozen. heb ik ook geen problemen meer met mijn wi-fi en ik heb aan 40 denk ik wel genoeg ik zal de 16e nog even posten hoe het is gegaan en of ik er tevreden mee ben

Het duurde even wat langer dan ik beloofd had, maar ik ben erg tevreden over Ziggo, het abbonoment is inmiddels automatisch verhoogd naar 50 mbp/s en het wordt 1 oktober naar 60 mbp/s geupdate.

Ik heb een constante snelheid van rond de 49,7 mbp/s download en 4,7 mbp/s upload (er word 50 mbp/s download en 5 mbp/s upload beloofd). Via kabel heb ik meestal rond de 7 á 9 ms ping en op me laptop via wifi max 25 ms ping en normaal rond de 15 ms ping en dezelfde down/upload snelheid.

Ik hoop jullie hierbij genoeg te hebben geinformeerd over de snelheid van Ziggo (Ik woon in de buurt van Haarlem).

Oude topics mogen met rust gelaten worden, ook al is de topic van jou. Oude topics zijn niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan