'upcoming events' kalendar

Status
Niet open voor verdere reacties.

nessler

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hoi allen,

ik ben op zoek naar het volgende.

Ik heb een website van de artiest Tom McRae, en had graag op de homepage een
"upcoming events" stukje gehad, waar de komende concertdata in kunnen opgenomen worden.

Dat balkje zou zich dan moeten updaten naargelang de datum, enkel dus evenementen die nog vandaag of in de toekomst liggen.

ik ben dus niet op zoek naar een kalender die er dan volledig opkomt.
simpelweg een lijstje met tekst zou voldoende zijn.

kan mij iemand helpen of verwijzen naar waar ik iets dergelijks kan vinden ?

mvg

Nick

Beste Nessler,

Hoe is je website opgebouwd? Gebruik je een cms systeem als bijvoorbeeld Joomla oid? Als je namelijk een database gebruikt zou je en tabel aan kunnen aanmaken met 3 velden:
- evenementID, -omschrijving, -datum. Dan kun je met bijvoorbeeld PHP de data bijvoorbeeld ophalen.

Wat als eerste in mij opkomt is: met php datediff (ff googlen) haal je het verschil op tussen vandaag en het evenement en dan kun je dus zeggen: Alles wat binnen vandaag en een week is wordt getoond. Dit kun je dan gewoon uit je database halen.

Ligt natuurlijk ook aan hoe jou programmeer kennis is en hoe de website draait.

ze is vrij simpel met html, css en een php forum en php gastenboek.

ik kan goed overweg met html en css, echter php ben ik een leek in.

Met joomla heb ik zelfs nog nooit gewerkt, wel al van gehoord (niet dat dat veel zoden aan de dijk zet).

Opzet

Beste Nessler,

Ik heb een opzetje voor je gemaakt waar je denk ik wel wat aan hebt. (zie bijlage). Het bestaat uit 4 bestandjes. in de db.php moet je je database gegevens invullen.

als je dat hebt gedaan kun je met create_table.php de tabel aanmaken. En in insert_event kun je een evenement toevoegen.

Je kunt vervolgens met display.php de waarden ophalen.

het is nog geen compleet script want het verschil (php date diff) heb ik er niet ingebouwd. maar ik denk dat je hiermee een heel eind kunt komen.Bekijk bijlage upcoming.rar

Beste Nessler,

Heb je iets gehad aan de bestanden die ik had bijgevoegd?

Met vriendelijke groet,

gast0195

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan