Opgelost Update 24H2 mislukt elke keer.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik krijg aldoor een Windows update binnen, die niet afgemaakt wordt.
De update KB5046740 is de 22ste van deze maand voor het eerst binnen gekomen, en met goed succes geinstalleerd.
Daarna is dezelfde update nog 4x binnengekomen de 23ste, en die is niet goed geïnstalleerd.
Telkens wordt geadviseerd "Opnieuw proberen".
Vandaag werd dezelfde update nog 2x aangeboden, maar ook deze wordt niet geïnstalleerd.
Kennelijk wordt de eerste update niet goed herkend alszijnde reeds geInstalleerd.
Is- of moet hier iets aan gedaan worden?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Probeer Win-toets+R
%systemroot%\system32\msdt.exe -id WindowsUpdateDiagnostic

Heeft uiteindelijk niet geholpen.
Ik heb nu 1 gelukte update KB5046740 (22-11-24) en 8 mislukte Updates (23-11-24 t/m heden)
Maar evengoed bedankt @Senso.

1
Probeer Win-toets+R
services.msc
ga naar Windows Update en kies restart vervolgens pc herstarten
2
Probeer sfc / scannnow

Heb je genoeg vrije schijfruimte?

Verwijder tijdelijk de aangesloten externe schrijven tijdens update proces.

Step 3: Next, run the following commands to execute DISM scan:

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Check if you still can’t upgrade to Windows 11 24H2.

Laatst bewerkt:
Hallo @Senso
Onderstaande Afbeelding zegt helaas genoeg, denk ik.
i.i.g. wel bedankt voor het meedenken.
KB5046740 2024-11-28 152846.png

Dukkel, is het nog gelukt, want ik heb momenteel het zelfde probleem ?

Nee, ik heb momenteel 20 x dit bestand in m'n geschiedenis staan.
2024-11 Preview cumulatieve update voor Windows 11 Version 24H2 voor systemen op basis van x64 (KB5046740)
Alleen de eerste hiervan is gelukt, en dus 19x is dat bestand mislukt.
Schandalig
Eerstdaags doe ik een schone installatie van Win11 24H2 prof. om al die bestanden kwijt te raken.

Laatst bewerkt:
Dat zijn in werkelijkheid toch geen bestanden. Je moet denk ik alleen de geschiedenis wissen.

?
For anyone who might face this, it is even more easier to perform an In Place Upgrade than downloading the ISO
  1. Go to System > Recovery > ReInstall windows
  2. This should automatically detect everything and it will start a Reinstall of windows through windows update
  3. By default, it will repair all files that may be corrupted and preserve all data and apps

2024-11 Preview cumulatieve update voor Windows 11 Version 24H2 voor systemen op basis van x64 (KB5046740)
Schandalig
Eerstdaags doe ik een schone installatie van Win11 24H2 prof. om al die bestanden kwijt te raken.
Herinstallatie van windows is toch niet nodig om enkel die updatefiles te verwijderen.
Kan ook met schijf opruiming volgens mij.

Schandalig

Dukkel,

bedankt, ik vind dit soort updates ook schandalig en overweeg over te stappen op Ubuntu.

bedankt, ik vind dit soort updates ook schandalig en overweeg over te stappen op Ubuntu.
Dat is geen antwoord op het probleem en schiet niet op. Nogmaals, volgens mij zijn het geen bestanden, maar is het gewoon een lijst met de geschiedenis.

Overigens begrijp ik niet als er verder geen problemen zijn, negeer het dan gewoon. Probeer Windows Update probleemoplosser en doe wat Jackall schrijft een schijfopruiming en een sfc /scannow.

Ik denk dat ik het voorlopig wel negeren moet.
Bovendien het antwoord quote:"bedankt, ik vind dit soort updates ook schandalig en overweeg over te stappen op Ubuntu.". Is niet van mij !

Laatst bewerkt:
Wie zei dan dat jij (Dukkel) dat gezegd had. In post 7 heb jij wel het woord 'Schandalig' gebruikt en daar borduurt Mistral55 dan verder op door.

Mistral55 kan ook zeggen wat hij wil. Dus niet zo moeilijk doen.;)

Probleem eindelijk op gelost door updates van Window, maar nu heb ik bij de startup een dubbele actie om Windows11 op te starten, en alleen de bovenste werkt, nu mijn vraag, hoe krijg ik die onderste weg zodat hij weer gewoon opstart zonder een tussen scherm ?

Bijlagen

• Dubbele Windows 11 opstart schrem.jpeg
    Dubbele Windows 11 opstart schrem.jpeg
    78 KB · Weergaven: 8
Bij jou staan er twee, bij mij eentje.
Maar in dat scherm kan je kiezen welke je standaard wilt gebruiken.
Of verwijder de ongewenste:
Dual Boot.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan