Update begint met datum / tijd gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Boerkamp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hoi,

Ik heb in een formulier een update veld, hier moeten de gebruikers informatie invullen, ik zou graag willen dat in dat veld standaard wordt weergegeven datum / tijd en gebruiker, daarachter moet de gebruiker zijn update geven.

Groet,
Mark

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoiets?

Bijlagen

Hoi Michel,

Bijna :thumb:, is het mogelijk dat de volgende user op een nieuwe regel verder gaat, dus opnieuw datum/tijd + gebruiker, zodat je de history onder elkaar ziet staan

Zoiets als dit:

29-3-2010 20:04/Gebruiker1 update 1
29-3-2010 21:42/Gebruiker9 update bla bla

En als het kan wanneer het record wordt geopend mag het eerste gedeelte gevuld zijn waarbij de cursor achter de usernaam staat, dus zonder "toevoeg" knop:

29-3-2010 20:04/Gebruiker1 update 1
29-3-2010 21:42/Gebruiker9 update bla bla
29-3-2010 21:46/Gebruiker1 |

Groet,
Mark

U vraagt, wij draaien...

Bijlagen

Hoi Michel,

Daar lijkt het wel op, respecteer het echt wel dat je zo wil helpen en als het beu bent dan hoor ik het wel :cool:

Ik heb eea wat aangepast en het ziet er goed uit, ik heb 2 velden bijgemaakt, 1 om op nummer te kunnen selecteren en een 2de om aan te kunnen geven wie er wat mee moet doen.

Er staat nog 1 dingetje op mijn wensen lijst, op het moment dat er een update wordt gedaan in het formulier, moet er een nieuwe regel worden aangemaakt in de tabel (bij afsluiten van het formulier), doel hiervan is om te kunnen meten hoelang iets bij iemand is blijven liggen, ikzelf dacht dat dat met een append-query kon en heb dat geprobeerd maar dan wordt de hele tabel telkens gekopieerd en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Kun je me daar nog bij helpen ?

Groet,
Mark

Bijlagen

Je kunt wel een Toevoegquery gebruiken, maar om te voorkomen dat je de hele tabel kopieert, moet je daar wel een selectie maken op basis van het huidige recordnummer. Of het verstandig is om dat zo te doen weet ik niet; misschien toch eerder een Historie tabel maken voor dat soort gegevens. Anders ga je wel erg veel in dezelfde tabel toevoegen, want elke wijziging levert dan weer een duplicaat record op. En volgens mij raak je dan de draad goed kwijt...

Hoi Michel,

Ik denk dat je gelijk hebt, ik krijg een onoverzichtelijke tabel waar ik na 4 updates al geen touw meer aan vast kan knopen, heb het als volgt opgelost:

Code:
Private Sub txtUpdate_Enter()
    Me.txtUpdate.SetFocus
    Me.txtUpdate.SelStart = Me.txtUpdate.SelLength
    Me.txtUpdate = Me.txtUpdate & vbCrLf & Date & "," & " " & Format(Now(), "hh:mm") & "," & Environ("username") & "," & ":, "
    Me.txtUpdate.SelStart = Me.txtUpdate.SelLength

End Sub

Hierdoor wordt de waarde in het veld gescheiden door een comma waardoor ik een CSV bestand kan maken, ik denk dat ik daar wel mee verder kan.

Bedankt voor je hulp !

Groet,
Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan