Update bij verlaten Row...

Status
Niet open voor verdere reacties.

zenomy

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2015
Goede middag,
Ik voeg veel data aan d.m.v. een traditionele Query Grid/Rooster,
Tot heden bleven mijn (onderaan) aangevulde Records zichtbaar bij een cursorverplaatsing naar een andere Row,
Actueel verdwijnt een aangevuld Record meteen wanneer ik de cursor naar een andere Row verplaats,
m.a.w. tot heden triggerde ik expliciet [Shift]+[F9] om een Update/hersortering te realiseren, nu is dat blijkbaar auto?
Wie kan me verder helpen om dit gedrag terug te herstellen?
dank bij voorbaat!

Ik wil wel helpen, maar ik heb geen flauw idee wat je bedoelt. Post een voorbeeldje, zou ik zeggen :).

Goede morgen,
dank voor uw hulp,
In de PrintSreen merkt u dat ik een extra rij bijvoeg,
wanneer ik echter de cursor herpositioneer naar boven of onder, verdwijnt de rij-info meteen en neemt deze alfabetisch plaats tussen de 59803 records.
Vrij verveldend vermits ik op de manier zeer ongemakkelijk extra rijen kan invoegen zonder de info 'visueel' te verliezen.

Bijlagen

• ACCESS.jpg
    ACCESS.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 35
Aan het plaatje zie ik niet zo heel veel; blijkbaar heb je een sortering in je tabel staan die gelijk de tabel sorteert. De belangrijkste vraag is natuurlijk: waarom gebruik je geen formulier? Ik werk (en ik leer dat al mijn cursisten ook) nooit in een tabel.

Nogmaals dank voor uw hulp,

Gelieve in bijlage terug te vinden... 2 bestanden, nl...

MijnDatabse.mdb (nieuw aangemaakt als test-database waar het probleem niet aanwezig is).
MijnProbleem.mdb (Een flink gereduceerd extract van mijn dagdagelijkse databse, waar het probleem wel aanwezig is).

In de MijnProbleem.mdb:
Bij het aanvullen van een Record via de Query met benaming __1 (via onderste Row met het sterretje, vervolgens navigatie naar onder of boven met cursor),
'verdwijnt' visueel de nieuwe info meteen.
echter ZONIET in de nieuw test-database MijnDatabase.mdb

Ik benut geen formulier, echter de ruwe rooster/Browser, anders is de behandeling van ca. 60.000 Records niet realistisch inzake snelheid.

Blijkbaar is het Uploaden van *.mdb's niet toegelaten,
mag ik een email-adres verzoeken a.u.b.
dank!

Je kunt db's het beste eers comprimeren en dan zippen, doorgaans is dat genoeg om de db te kunnen uploaden.
Helpt dat niet, dan kun je een fileshare als wikisend.com gebruiken.

Ik zal er vanavond naar kijken!

Ik kijk nu naar je db MijnProbleem, maar het enige probleem dat ik daar zie is dat de beloofde query er niet in zit :). Sterker nog: er zit geen enkele query in :D.

Woehaa, zeer vreemd...
ik heb de oorspronkelijke zip terug weten te downloaden, geopend om vervolgens een PrintScreen te nemen, (zie bijlage).
Zowel de Table als de Query is aanwezig.

Heb ook opnieuw een zip gemaakt van enkel MijnProbleem.mdb
nogmaals dank :-)

Bijlagen

• PrintScreen.jpg
    PrintScreen.jpg
    95 KB · Weergaven: 33
  • MijnProbleem.zip
    MijnProbleem.zip
    63,8 KB · Weergaven: 13
Ik probeer het nog een keer :). Wellicht versie verschillen...

Hij zat er (ogenschijnlijk) weer niet in, maar nu ben ik wat dieper gaan kijken, en jawel: je had 'm verborgen! Da's natuurlijk een beetje ongebruikelijke aanpak; je zoekt hulp bij een probleem en vervolgens verberg je datzelfde probleem :D.

Goede avond,

het probleem is na wat intensief zoekwerk van de baan.
Blijkt dat een Long Text veldtype auto de hersortering afdwingt bij het verlaten van een nieuwe Row,
in tegenstelling tot een Short Text veldtype,
Zoals immer, kwestie van het te weten :-)

dank voor uw hulp,
Mvg.

Heb jij een speciale Access versie? Die van mij kent maar één tekstveld type, en ik heb ze allemaal wel gehad, van Access 1.1 t/m 2016...

Die heet bij mij gewoon Tekst. Ik vermoed dat je 'Long text' dan wel een memo veld zal zijn, want meer smaken kent Access niet :).
Overigens snap ik hier dus nog steeds helemaal niks van....
Ik benut geen formulier, echter de ruwe rooster/Browser, anders is de behandeling van ca. 60.000 Records niet realistisch inzake snelheid.
Formulieren kun je heel wat sneller maken dan tabellen/queries.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan