update bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter b12
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

b12

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
hallo kan iemand mij vertellen hoe ik mijn bios kan updaten krijg foutmelding en er staat dan update u bios bvd gr b12

Hoe krijg je die foutmelding?? Met een bepaald progr. of ?? een beetje meer info is welkom.

Even wat meer gegevens over mobo en ami of award bios misschien?

hallo krijg stopfout blauw scherm endaar staat dan in update u bios mischien lost het mijn probleem ook op met het opstarten , met het opstarten krijg je windows met dat lopende blauwe balkje daarna is het zwart en dat duurt 1 min of 1half min te lang mischien heeft dat er mee te maken hoop dat jullie een oplosing weten en dan nog een vraag waar kan ik nieuwe drivers vinden ?? snelle reactie bedankt alvast gr b12

krijg je bij dat blauwe scherm ook een STOP code?

zoek naar het deel met 0x000000

hallo bork er staat oorzaak een stopfout treedt op als zich op de computer een onherstelbare fout voordoet een dergelijke fout wordt gewoonlijk veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma waarin een onverwerkte uitzondering optreedt og waarin een ongeldige bewerking wordt uitgevoerdt indeze situatie wordt het besturingssysteem gestopt
dat probleem is wel opgelost alles er opnieuw opgezet maar dan nog het opstarten daar zit een fout in duurt te lang volgens mij moet ik de bios updaten denk ik maar hoe ?? dat heeft die ook al een keer aangegeven en dan denk ik dat mijn opstart probleem ook opgelost is wie weet hoe dat moet gr b12

b12 zei:
hallo bork er staat oorzaak een stopfout treedt op als zich op de computer een onherstelbare fout voordoet een dergelijke fout wordt gewoonlijk veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma waarin een onverwerkte uitzondering optreedt og waarin een ongeldige bewerking wordt uitgevoerdt indeze situatie wordt het besturingssysteem gestopt
dat probleem is wel opgelost alles er opnieuw opgezet maar dan nog het opstarten daar zit een fout in duurt te lang volgens mij moet ik de bios updaten denk ik maar hoe ?? dat heeft die ook al een keer aangegeven en dan denk ik dat mijn opstart probleem ook opgelost is wie weet hoe dat moet gr b12

Daar antwoord ik kort en bondig op. Als niet weet hoe, blijf er af, of laat het doen door iemand die er verstand van heeft. Een bios flashen is gevaarlijk. het minste dat er mis loopt, kan je het mobo op het vuilnisbelt gooien.

een bios update dat is een update van de "hersens" van je computer. de bios regelt wat elk onderdeel van je computermet elkaar doen. als de bios update verkeerd gaat kan dit einde moederbord betekken, wat weer nieuwe computer betekent. Dus realiseer je HEEL goed wat je doet voordat je begint.

tijdens het opstarten moet je op de delte, esc of f2 knop drukken. ( meestal zie je welke als er een melding staat van "press esc to enter setup") als je dat doet ben je in de bios. meestal boven aan de pagina zie je nu welk moederbord je hebt en welke versie bios(meestal aangeduid met rev). schrijf de naam op en gebruik vervolgens google

tik daar in "naam moederbord" + biosupdate ( voor naam moederbord kies je dus die naam die je hebt opgeschreven).

zo kan je de meest recente bios update vinden. de aanbieder van die biosupdate hebben op hum download pagina van die bios update altijd wel een link of lapje tekst staan hoe je het precies moet doen.

als je twijfelt, doe het niet of haal iemand erbij die wat van computers weet.

hallo ik snap het ,wordt dus de computerwinkel voormij loop liever geen risico bedankt voor jullie reactie ga het van de week regelen gr b12

hallo ben ik weer hij gaat vanavond weg kijken of ze het probleem kunnen oplossen ik meldt me weer als ik hem terug heb gr b12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan