Update checker maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaansmit94

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Hallo,

Ik heb zelf een spel gemaakt en nu wil ik met visual basic of vb scripts een update checker maken, dus als je het spel start dat eerst die update checker komt en dan als er updates zijn dat hij die dan download en instaleert of als er geen updates zijn dat hij dan het spel start. Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. (mijn kennis van visual basic = 0 maar met vb scripts red ik me wel) Of is er iemand anders met een idee hoe ik het moet doen?

(ik dacht er aan om de updates op internet te zetten en dat dat programmatje dan controleert of die updates al zijn geinstaleer of dat ze nog geinstaleerd moeten worden)

Mvg Bastiaan

Laatst bewerkt:
ik heb een downloader gemaakt die als je hem aan het werk zet, dattie gaat kijken of het bestand bestaat. Ik heb dan een bestandje op mijn webserver met op de eerste regel de URL van de file, en op de 2e regel de NAAM van de file. Hij opent het documentje, en vult de 2 lijnen in in een paar textboxen. daarna haalt hij bij het begin van het downloaden van de update, de file op die in de textbox was opgegeven vanuit de file. Zodra er geen nieuwe update is, dus zodra het bestand niet kan worden gevonden, krijg je een error. zodra er wel een update is zie je het download process en na het downloaden krijg je een melding: De update is gedownload! dan klik je in het menu op installeren, en een timer telt af van 5 naar 0. zodra hij op 0 staat, opent hij de installer :D binnenkort zet ik dit programma op deze site. Ik laat je er meer over weten als hij erop staat. Het is trouwens een downloader! "J2 Downloader" :P

(als je laat weten of dat is wat je zoekt, dan kan ik het helemaal voor je maken als je dat wilt!)

Laterzz:thumb:

Dit is inderdaad wat ik zoek. Ik zou graag het programmatje willen hebben. Laat het me weten wanneer hij te downloaden is!

Mvg Bastiaan

Ik heb hem geprobeerd en het is wel een leuk programmaatje maar wat heeft het voor nut? zo kan ik net zo goed iemand de download link geven. Ik bedoel meer zo iets als die help van het programmaatje, ik zag dat je het gemaakt hebt met visual basic en C++ klopt dat?
Zou ik anders het script van de help pagina mogen? (dus niet van jou hele programmaatje maar alleen de help pagina!) Dan wil ik daar een speciale updater van maken voor mijn spel.

Mvg Bastiaan
ps E-mail= b-smit@live.nl

Laatst bewerkt:
Je kunt een simpel tekstbestand online zetten waarin je de versienummer zet van de laatste versie van het spel. Bij het opstarten van je spel lees je dan dit bestand uit en vergelijkt het met het huidige versienummer van je spel. Indien het versienummer in het tekstbestand hoger is dan het versienummer van het programma, is er dus een nieuwere versie van het spel beschikbaar.

Op het internet (sites als pscode.com e.d.) zijn trouwens genoeg werkende voorbeelden te vinden, neem daar anders eens een kijkje als je geen idee hebt hoe je het zelf zou moeten implementeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan