Update formulier met prijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klattterman

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Hallo,

Ik heb al eens een vraag gesteld ivm staffelprijzen dat is toen opgelost met een query maar met het formulier niet verder.

Ik wil graag dat de prijs per object erachter komt te staan in het formulier en een totaal.

Ik heb de database bijgevoegd.

Iemand een suggestie?

Groeten Hein

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze post al eens gelezen?

Belangrijk: Tip M.b.t. Bijlages Posten

Ik heb je database een beetje veranderd.
Kijk er maar eens naar.
Je subform moet je baseren op de query Query1.

Enjoy!

Bijlagen

Hoi,

Ik denk dat het toch wat te hoog gegerepen is voor mij want ik kom er niet uit,

Ik zal nog me nog wat meer erin moeten verdiepen denk ik.....

Groeten Hein

Hoi,

Ben maar weer eens begonnen.

Je schrijft dat ik op basis van query1 het subformulier moet maken.

Als ik dit doe met de wizzard dan kan ik in het subformulier geen reords toevoegen.

Ik doe dus iets fout......

Kun je me nog een keer een beetje sturen.....

Groeten Hein

Ik wist niet dat je er records aan toe wilde voegen:eek:

je doet niets fout. opgelucht?

Query1 is te complex om er records aan toe te voegen vanwege de joins met de andere tabellen.
Als je een per tabel een bound formuliertje maakt waarin je een record kan toevoegen dan maak je een knop op je hoofd form die deze nieuwe form(s) aanroept.
Je kan ook een unbound form maken waarin je dit allemaal in een keer doet. Dat is weer het voordeel van unbound forms.
Je zet er alle velden in die je op wilt slaan en op het moment dat jij op de knop "bewaren" klikt, dan bewaar je de gegevens in de juiste tabellen.

piece of cake.
enjoy!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het probleem is denk ik dat ik het niet goed uit leg wat ik eigenlijk wil bereiken.

Ik wil een formulier maken waarin als ik de gegevens: Datumvan, datumtot en het objectnummer invoer dat dat de prijs, die berekend word adhv een staffelprijs, er achter komt te staan.
En natuurlijk een totaalbedrag als alles goed is moet deze bevestigd worden en worden opgeslagen in de tabel verhuurinformatie.

Het is dus eigelijk hetzelfde als de voorbeeld database Noordenwind alleen met het verschil dat het huurproducten betreft (begin en einddatum) en dat het staffelprijzen zijn.

Nu ik dit allemaal opschrijf lijkt het me misschien niet onverstandig het door iemand te laten maken ivm de complexiteit.....

Maar het is wel leuk om er zelf me te "klooien".

Groeten Hein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan