Update haalbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterlening

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hoi Wizards,
paar jaar terug een huis, tuin en keuken PC-tje gekocht zie http://www.ciao-shopping.nl/HP_Pavilion_T3150_nl__468000
Na wat probelemen met uitvallen van de PC, bleek PCI Kaart te zijn, ben ik wat gaan knutselen.

Inmiddels wat aanpassingen:
Nieuw PCI kaartje
Ram van 512 MB naar 2 GB
Vista enterprise NL 64 bit geinstalleerd

Hij doet het prima maar prestatie indicatie niet om te juichen. Is het handig om nog wat aanpassingen te doen en welke dan?

Dacht zelf aan andere videokaart maar weet niet of dat zin heeft.

Gebruik voor internet, foto en video bewerking, en een spelletje als SimCity Societies en wil met Spore aan de slag.

Ik lees graag jullie tips!

Een iets zwaardere [tweedehands] kaart om te renderen zou handig zijn als je veel en vaak video bewerkt maar voor deze pc van bijna 5/ 6 jaar ...

Ik zou hier toch niet echt veel geld in pompen...

Niet investeren. De processor is gewoon slecht. Waarom?

Single core
Celeron (budget serie)
Celeron D (D is een net wat mindere serie)

Daarnaast zal de rest ook niet veel soeps zijn. DDR geheugen in plaats van DDR2 of DDR3, oude on-board graphics..

Kun je beter een nieuwe pc kopen..

Bedankt!

Bedankt voor jullie input. Ik had wel zo'n idee maar goed om toch even een onafhankelijk beeld te krijgen dat Celeron gewoon K*T is :(

Er zit wel al DDR2 in en de hardware voor geluid, DVDRW en kast verder prima.

Een nieuwe kopen is altijd makkelijk, maar is het vervangen van moederbord enzo een optie?

Oh jahoor, moederbord vervangen is een optie, mits je dit zelf kunt. Dan ben je in feite een nieuwe pc aan het bouwen, maar enkele dingen als je werkgeheugen kun je gewoon behouden. Wat is je budget ongeveer?

Moederbord vervangen heb ik niet eerder gedaan, maar lijkt me te doen of juliie moeten het afraden :confused:
Budget gelijk aan dat wat ik voor een nieuwe computer moet betalen. Weet niet hoe ver je komt met EUR 500?

Goed bezig, hier kan ik weer een stapje verder mee.
@marsman toch nog een vraag, of 2:D
- heb ik nog aanvullende snoeren of "isolatiegel" nodig
- als ik dit doe op de schaal van 1 tot 10 wat ben ik nu en wat na de facelift

@Remy heb ik hier geen andere voeding bij nodig? Wat ben ik na de upgrade op de schaal van 1 tot 10

bedankt weer:thumb:

Laatst bewerkt:
Als een topprocessor 10 is, dan zit je met de upgrade (dus zonder kast en dvdbrander) op 8-8,5. Je oude pc zit dan ergens op 1.

Als een topvideokaart 10 is, dan zit jij op 6,5.
Je oude pc zit dan maximaal op 0,5.

Dus voor jouw doelen heb je een heel sterke pc na de upgrade. Een verschil van dag of nacht.

Er zit wel al DDR2 in en de hardware voor geluid, DVDRW en kast verder prima.

Moet ik meer zeggen,Remy

edit:
Overigens heb je voor 50 euro een kast + brander.

Laatst bewerkt:
Kast + voeding !!!?? :shocked: Da's knap
Jongen, je zet jezelf voor gek.
In al mijn samenstellingen in dit draadje staat gewoon een voeding. Probeer niet dit soort discussies met mij te voeren, dat win je toch niet. :evil:

Kijk, je mag natuurlijk best vraagtekens zeggen bij wat ik samenstel, maar je moet er wel voor zorgen dat de kritiek wel een beetje terecht is. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan