update in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanvanR

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
L.S.

Ik ben bezig met een database aan het maken voor betalingsopdrachten.
Nu heb ik het al voor elkaar dat de som van de prijzen in mijn subformulier worden opgeteld in het hoofdformulier. Nu wil ik alleen dat als ik een prijs wijzig in mijn subformulier dit wordt geupdate in mijn hoofdformulier. Bijvoorbaat dank

Dat is afhankelijk hoe jij de som op je hoofdformulier hebt bepaald. Als je dat hebt gedaan met een DSUM statement dan moet je die dus blijkbaar weer uitvoeren op het moment dat je iets hebt aangepast in je subform. Dus bijvoorbeeld in de AfterUpdate event van het subform.

HTH:D

ik heb een sum statement ingesteld in het subformulier en tevens geef ik het commando afterupdate 'refresh' maar dat werkt nog niet helemaal naar mijn zin. Ik wil eigenlijk dat zodra je iets wijzigd in dat veld en je verlaat dat veld dat de prijs wordt door berekent naar het Totaalbedraag.

Het is mij nog niet duidelijk hoe en waar het totaal wordt berekend.

Nu heb ik het al voor elkaar dat de som van de prijzen in mijn subformulier worden opgeteld in het hoofdformulier

Volgens deze quote wordt het totaal berekend in het hoofdformulier.

ik heb een sum statement ingesteld in het subformulier

Volgens deze quote wordt het totaal berekend in het subformulier.

Misschien handig om een voorbeeldje te Uploaden.

mvg
Charles

Ga naar je textvlak prijs in je subform
klik rechtermuisknop > Eigenschappen > Tabblad gegevens > Na Bijwerken > Opbouwfunctie voor programmacode

En plak dan onderstaande code:
Code:
Forms![Po nummer Query].Text24.Requery

Je zou dan de onderstaande code moeten hebben staan:
Code:
Private Sub Prijs_AfterUpdate()
Forms![Po nummer Query].Text24.Requery

End Sub

Even een tip voor je, geef je textvlakken ook duidelijke namen zoals bijv txtPrijs inplaats van Text24. Werkt in de toekomst een stuk makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan