Update meerdere links in Excel m.b.v. VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djani

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2016
Beste allemaal,

Op dit moment heb ik een rapportage welke tientallen tabbladen bevat. Ieder tabblad heeft een eigen source met data welke in een specifieke map is geplaatst. Sommigen bronbestanden zitten in dezelfde map, sommigen niet. Echter, deze mappen krijgen maandeBekijk bijlage 265227Bekijk bijlage vb.xlsxlijks een andere maandnaam. Hieronder zie je twee voorbeelden met de pathfile:

Oud:
I:\R&E Internal\01 Reporting & Tools\05 Pricing\01 Monthly Topics\01 VIVA\01 PC\03 FY15 - ViVa Monthly Report\1. Monthly Refresh\Mosy\9. February 2016\G5

Nieuw:
I:\R&E Internal\01 Reporting & Tools\05 Pricing\01 Monthly Topics\01 VIVA\01 PC\03 FY15 - ViVa Monthly Report\1. Monthly Refresh\Mosy\10. March 2016\G5

Op dit moment zat ik te denken aan twee mogelijke oplossingen:
1. Ik verander de workflow door men een kopie van hun bestand maandelijks in een folder - op de shared drive - te zetten onder dezelfde naam. Hierdoor zou ik gemakkelijk kunnen refereren naar de verschillende bronbestanden en hoef ik met VBA (denk ik) slechts 1 link te updaten;
2. Men wijzigt de inhoud van een bepaalde cell --> VBA verwijst naar deze cel en kan zo de input de data updaten. Zie afbeelding:

2qvgkuo.jpg

Ik heb voor de zekerheid ook een voorbeeldbestand bijgevoegd zodat je precies weet wat ik bedoel. Ik heb wat informatie achtergehouden wegens gevoelige info.Dit bestand bevat echter 2 tabbladen: 1 'database' sheet welke data haalt uit de 'input' sheet. Je moet je inbeelden dat er tientallen van deze 'input' sheets zijn. Hierdoor moeten mensen - op maandelijkse basis - enorm veel copy-pasten wat veel tijd kost!

Bekijk bijlage vb.xlsx

Hebben jullie enige (VBA) ideeen, tips/tricks?

Alvast ontzettend bedankt!

Mvg,

Djani

Laatst bewerkt:
Geen flauw idee of het hiermee werkt.
Code:
Sub hsv()
ThisWorkbook.UpdateLink ThisWorkbook.LinkSources 
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug