Update mislukt meermaals. KB982134

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik draai Win7Ult en heb al een aantal dagen een update klaar staan. Het betreft KB982134 om een lek in Word2003 te dichten.

Deze update mislukt telkens. Ik heb al wat leesvoer achter de kiezen maar kom er niet echt uit wat de reden van mislukken is...

Iemand dezelfde ervaring of een oplossing?

upd.jpg

Normaal gesproken wordt er een log-bestand geschreven in de \Windows map die KB982134.log heet. Kijk of je die kunt vinden, open die en kijk wat er in staat precies.

Succes,

Tijs.

is je office 2003 legaal?

Deze vraag zou niet relevant mogen zijn: Automatische (essentiële) updates worden geïnstalleerd, óók als je een illegale versie van Office2003 gebruikt.

@snijworst: Mag ik aannemen dat andere updates (incl. andere essentiële updates van Office2003) wél geïnstalleerd zijn in de loop van de tijd? Als dat klopt, kijk dan of deze Fix-IT utility ook werkt op Windows 7. Gegeven dat zo'n beetje alle versies van Windows daarmee geholpen kunnen worden (incl. Vista en Win2008) ga ik er (eigenlijk) vanuit dat het ook werkt voor Windows 7. Probeer eerst de Standaard methode en als dat niet helpt, de Agressive methode.

Succes,

Tijs.

Helaas, beide modi hebben niet het gewenste resultaat...:confused:

Wat zegt die KB982134.log in je Windows map erover?

Normaal gesproken wordt er een log-bestand geschreven in de \Windows map die KB982134.log heet. Kijk of je die kunt vinden, open die en kijk wat er in staat precies.

Tijs.

een vriend van me heeft ook een illegale office 2003 versie en die kan ook geen updates installeren. dan krijgt hij ook heel de tijd update mislukt. dus dat heeft er waarschijnlijk wel mee te maken

Er staat hier op een virtuele machine ook een illegale Office2003 geïnstalleerd, en alle (essentiële) updates (incl. die ene update waar snijworst nu problemen mee heeft) zijn gewoon geïnstalleerd.

De Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool geeft die Office installatie aan als 'Blocked VLK' (oftewel: Er is een Volume License Key gebruikt die door Microsoft 'op de zwarte lijst' is gezet).

Tijs.

Laatst bewerkt:
raar dat de ene office die wel installeert en die van hem niet. maar dan houd het voor mij hier op maar ik blijf mee lezen

@whisper380: Laten we afwachten wat er in het log-bestand staat (zie mijn eerdere posting).

Tijs.

Logbestand is niet gevonden (AAARRRRGGGGHHHHHHHHH)

Ok, er moet (minstens) een WindowsUpdate.log bestand bestaan in je \Windows map. Open die en kijk of je dáár (op het einde moet het ergens staan) wat helderheid kunt krijgen over het mislukken (van de download?) van de update. Ik heb namelijk het idee dat de hele update niet eens is uitgevoerd, en er daarom geen 'apart' log-bestand is gemaakt.

Daarnaast kun je ook eens proberen de update 'handmatig' uit te voeren, door hem hier te downloaden en dan te installeren. Dit is voor de NL-versie, als je de ENG-versie hebt, even de Taal wijzigen naar Engels.
Ik ga ervan uit dat een 'handmatige' update wél zo'n KB982134.log bestand aanmaakt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gelukt met handmatige install.

Er is een windowsupdate.log, geen KBXXXX.log.

Het fix-it ding had tot gevolg dat er ineens 38 updates klaarstonden; 35 taalpakketten, 1 WGA office 2003, 1 WGA office 2007 (heb ik niet) en nog steeds de probleem update. In agressive-mode.

Ik zeg net snel nog even dat het bij het downloaden van de update steeds fout ging rond de 95%.

Nu handmatig de update gedownload en geinstalleerd en het probleem is verholpen.

:thumb: Thanx

Laatst bewerkt:
Mooi dat het gelukt is.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Mooi dat het gelukt is.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Ik was even een balletje uit de vette jus tillen, hij staat inmiddels op "opgelost". :D

Even nog een aanvulling: Die taalpakketten zijn optionele updates, mogen niet als essentiële updates zijn vermeld.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan