update N70 toepassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hoi,

Alle programmas die standaard op mijn N70 staan, kun je met behulp van beheer verwijderen. Maar hoe kun je nieuwe programma's installeren ?

Mijn N70 maakt geen verbinding meer met de computer (waar ik al een post voor had staan maar geen reacties) En nu heb ik via via al een paar keren horen zeggen dat het een software fout op de N70 is.

Hoe kan ik deze software opnieuw op mijn tel zetten ??

gr DB

Heb je bij je N70 ook een datakabel en een cd-rom gekregen? Dan kun je Nokia PC Suite op je pc installeren (is ook gratis te downloaden van de Nokia-site trouwens). Daarna start je Nokia PC Suite en verbind je - op het moment dat het programma dit aangeeft - je telefoon dmv de kabel met je pc.

Let er op dat je bij installatie firewall, antivirus en andere programma's afsluit. Sommige firewalls blijven ook daarna weleens lastig, dus als je foutmeldingen krijgt, ligt het vaak aan de firewall.

Met Nokia PC Suite kun je een backupmaken van je telefoon, programma's installeren, je adresboek en agenda synchroniseren met Outlook op je pc enz. En je kunt via dit programma je telefoon zelf voorzien van de laatste software-versie.

Toen de N70 net op de markt kwam, zat het toestel inderdaad vol met softwarefouten. Het loont dus zeker de moeite om dit toestel te updaten.

Lukt je dit nu niet zelf, ga dan naar een Nokia servicepunt en laat het daar doen. Voor adressen kun je kijken op de Nokia-site.

oke dus mijn telefoon updaten kan alleen via PC suite, want mijn eigenlijke probleem is dat de computer geen verbinding maakt met mijn tel, en dit eerst wel deed....

Als ik nu pc suite opstart op mijn pc begint onderin de knop te draaien van "verbinding maken" maar verder doet hij niks. Keb mijn firewall en virusscan al uitgezet. Eerst kreeg je altijd de melding in xp van nieuwe hardware gevonden, of dezelfde melding dan wanneer je een usb stick inbrengt, maar hij doet niets.

1 ding vind ik raar, als ik bij beheer in mijn tel, de toepassing PC suite selecteer zegt hij Certificaat niet geldig....of maakt dat niets uit.

Keb pc suite al opnieuw geinstalleerd, hielp niet, keb pc suite op mijn laptop geinstalleerd, maar deed ut ook niet, dus ben ten einde raad....

Is dat duur om je tel naar een service punt te brengen, en ben je hem dan lang kwijt...???

groetjes DB

wat ook niet helemaal klopt, is dat als ik mijn kabel aansluit op mijn tel, dan krijg je zon icoontje dat hij aangelsoten is, maar als ik mijn kabel weer verwijder blijft dat icoontje staan totdat ik hem weer uit en aan zet :S is dat ook een software matige fout?

Je kunt je telefoon ook rechtstreeks updaten via http://europe.nokia.com/A4176089
maar dan zit je nog steeds met dat kabelprobleem. Want ook daarbij heb je diezelfde verbinding nodig. Bovendien moet je bedenken, dat als je gaat updaten, dat je dan daarna een lege telefoon hebt. Je bent dus alles kwijt na een update. Daarom is het prettig als je eerst een backup kunt maken via Nokia PC Suite.

Het icoontje wat je rechtsonderin ziet, dat blijf je altijd zien als je PC Suite heb geïnstalleerd. Als je telefoon goed is verbonden, dan zal het icoontje oplichten en als je telefoon niet is verbonden, dan is het grijs. Dat hoort zo!

Heb je al geprobeerd om te werken met de laatste versie van PC Suite, te downloaden op http://www.nokia.nl/nl/support/software/pcsuite/download.html

Tot slot: bij sommige servicepunten kun je wachten op je telefoon of 'm bijv. een uurtje later weer ophalen. Ik zou zeggen, bel even met zo'n servicepunt om te vragen hoe zij te werk gaan.

Ja idd, ik heb de nieuwste versie van pc suite een paar dagen geleden geinstalleerd, en idd dat icoontje in mijn taak balk staat er wel maar blijft grijs met zon kruisje erdoor. Op diezelfde computer heeft hij ut een tijdgeleden gedaan, dus snap niet waarom niet meer, lijkt wel ofdat de computer/pcsuite totaal niet ziet dat er een tel met kabel verbonden is.

het enigste wat ik me kan bedenken dat veranderd is, is dat ik een nieuw geheuden kaartrje heb, eentje van 512 mb ipv die van 64 standaard. Maar dat moet toch niks uitmaken, aangezien pcsuite van de tel gewoon op tel geheugen staat.... :s

gr Db

en trouwens, bij updaten van je telefoon, of resetten ervan, verlies je dan altijd alleen je telefoon geheugen???

dus alles op je memorycard blijft bewaard ??

gr DB

Ja idd, ik heb de nieuwste versie van pc suite een paar dagen geleden geinstalleerd, en idd dat icoontje in mijn taak balk staat er wel maar blijft grijs met zon kruisje erdoor. Op diezelfde computer heeft hij ut een tijdgeleden gedaan, dus snap niet waarom niet meer, lijkt wel ofdat de computer/pcsuite totaal niet ziet dat er een tel met kabel verbonden is.

het enigste wat ik me kan bedenken dat veranderd is, is dat ik een nieuw geheuden kaartrje heb, eentje van 512 mb ipv die van 64 standaard. Maar dat moet toch niks uitmaken, aangezien pcsuite van de tel gewoon op tel geheugen staat.... :s

gr Db

PC Suite staat op je pc en niet op je telefoon. Een ander kaartje moet niks uitmaken. Heb je al eens een andere usb-poort geprobeerd? Bij voorkeur een USB-poort rechtstreeks in de pc en niet via een hub. Ik heb ook weleens gehoord dat ie het bij mensen niet deed als ze een usb-poort aan de voorkant gebruikten, maar dat ie het wel deed aan de achterkant.

en trouwens, bij updaten van je telefoon, of resetten ervan, verlies je dan altijd alleen je telefoon geheugen???

dus alles op je memorycard blijft bewaard ??

gr DB

Sterker nog: ik adviseer je om - voordat je gaat updaten - je geheugenkaart uit je telefoon te halen en te updaten zonder de geheugenkaart in je telefoon. Op die manier weet je nl. zeker dat je geheugenkaart in orde blijft.

Je kunt je telefoon ook starten zonder geheugenkaart, dus updaten zonder geheugenkaart gaat prima. Ik doe het zelf ook op die manier.

ik heb op meerdere plaatsen gezien dat ze een harde reset uitvoeren, wat houd dat in? zou daarmee mijn probleem verholpen kunnen zijn... Ben ik dan ook alles kwijt of kan ik dat weer zonder memorycard ?

Op de nokia site staat ook ergens dat je moet controleren dat je telefoon niet vergrendeld is voor de verbinding met je pc.....maar waar vind ik dat?

gr DB

Een harde reset houdt in dat je je toestel terugbrengt naar de fabrieksinstellingen en je telefoon daarbij in één klap leeg maakt. Als je last hebt van softwarefouten, dan ben je die daarmee niet kwijt. Een harde reset is alleen aan te raden als je toestel eerst zonder fouten werkte en nu niet meer. Bij een harde reset kun je ook je geheugenkaart uit je telefoon halen, dus die blijft dan in tact.

Met de vergrendeling bedoelen ze de toetsenblokkering. Je toetsenblokkering mag niet aan staan.

backup

Niet alle programma's zullen na een reset of update werken , ook al blijft de geheugen kaart ongewijzigd. Somme programma's die je op de kaart heb staan hebben ook files op je tel. geheugen nodig (dus die programmas hebben die informatie op zowel tel als op de kaart staan).Bij de 6600, 6680 en N80 is dit in iedergeval wel zo.:confused:

Dat is inderdaad mogelijk, maar als je een backup hebt, kun je die files wel gemakkelijk terugplaatsen. En anders even opnieuw installeren, da's op zich ook zo gebeurd met Nokia PC Suite.

backup

Mijn tip is wanneer je gsm kuren vertoont en je wil dit verhelpen door een harde reset te doen, om dan geen backup van de tel. te maken. De kans is groot dat je dan ook een backup van het probleem maak waardoor na een reset dezelfde problemen zich voordoen.

Met een backup bedoel ik Content copier in PC Suite. Die kopieert alleen de data en niet de programma's. Je zet daarmee dus alleen data terug en geen programma's, dus kan er daarna geen softwarefout worden teruggezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan