Update naar 8.1 staat niet in de store. (win8 pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo mensen,

Windows 8.1 is uit! Jeej!
Helaas minder "jeej" voor mij, ik kan deze update niet vinden in de store.
Ook als ik hem via de microsoft website start (hij start dan de win8store op) gaat hij niet naar deze update.
Ik heb mijn windows 8 vorig jaar gekocht via slim.nl, dat is een website speciaal voor studenten.
Deze versie kwam op een CD en er zat een code bij die ik handmatig moest invoeren.
Ik heb verder geen verstand wat voor code dit precies is: maar op de windows site staat het volgende:
Sommige edities van Windows 8 bieden geen ondersteuning voor de gratis update naar Windows 8.1. Dit zijn onder andere:

Windows 8 Enterprise

Edities van Windows 8 Pro die door bedrijven zijn geïnstalleerd via KMS-activering

Edities van Windows 8 die zijn geïnstalleerd met behulp van een MSDN ISO-bestand en die zijn geactiveerd met meerdere activeringssleutels

Ik beschik over windows 8 pro, maar ik weet dus niet wat voor code dit is..
Ook weet ik dat erwat problemen zijn geweest met deze update en dat hij vertraagd kan zijn, toch wil ik hem graag binnenhalen, als dat mogelijk is. Weet iemand of ik kan updaten, en zo ja, hoe?

Bedankt

a. Je zult even met slim.nl moeten gaan bellen, want mogelijk is optie 2 hier van toepassing ("Edities van Windows 8 Pro die door bedrijven zijn geïnstalleerd via KMS-activering")
b. Verder valt mij het volgende op: Op deze link zegt slim.nl dat alleen upgrades voor Windows worden verkocht, dus niet volledige versies. Dat zie ik ook terug op deze link, als ik klik op Windows 8 (bijv.).
Levert Slim.nl ook een volledige versie van Windows?
Nee, wij verkopen geen volledige Windows-pakketten; alleen upgrades.
Dus (indien upgrade naar W8 pro gekocht): Wat had je dan geupgrade?

Verder nog een tip: de Upgradeassistent zou je moeten kunnen vertellen of je pc/laptop voldoet aan de (technische) eisen. Als ik het goed begrijp wordt er dan ook gekeken naar de licentie W8 die je nu hebt, of die recht geeft op (een gratis upgrade naar) W8.1

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een upgrade CD (deze CD heeft wel gevraagd of ik mijn pc wilde formatteren vantevoren). Voorheen had ik Win7 Home Edition 64b, en nu dus Win8Pro 64-bits.
Ik kijk nu even naar wat de upgradeassistant me te vertellen heeft. Ookal ga ik ervanuit dat mijn laptop 8.1 gewoon aankan, hij hefet dan wel geen touch screen, maar win8.1 is juist aangepast voor muizen..
Na ruim 10 minuten wachten geeft de advisor aan dat 2 programmas niet werken, maar dat er verder geen hinder is en het me afgeraden wordt win 8.1 te gebruiken. Wanneer ik op "volgende" klik staat er "de windows 8.1 update kan niet vanaf hier (advisor) worden gedownload. U kunt het wel downloaden uit de Windows Store.
Wanneer ik daarop klik, kom ik weer de winstore tegen zonder enige updatemogelijkheid.
Ik heb gezochten vond dat ik een aantal updates moest installeren, maar mijn hele systeem is up-to-date. Ik ga verder contact opzoeken met Slim om te kijken of ze me verder kunnen helpen. Bedankt voor je antwoord.

Je moet deze update manueel KB2871389 downloaden
dan kan je in windows store windows 8.1 dowloaden :cool:

@brockie: Dat heb je zeker op dezelfde pagina gelezen waar de TS ook al is geweest. Ik denk dus dat de TS die update al heeft geïnstalleerd/geprobeerd.
Mocht dat (toch) nog niet het geval zijn: link. Download de juiste update die hoort bij TS's W8 versie, dus in dit geval: deze (want update voor W8 64-bit).

Tijs.

@ dnties: Nee ik heb dat van een ander forum gekregen dat ik die update moest downloaden
en het werkt perfect
Brockie

@brockie: Ik geloof je meteen, maar dat andere forum zal die informatie mogelijk (waarschijnlijk?) gehaald hebben uit de link waar ik het over had (waar ook het KMS verhaal van de TS in beschreven wordt): deze link

Tijs.

Even een toevoeging: Er zijn (helaas) 10tallen redenen waarom de 8.1 upgrade niet verschijnt in de Store: Windows updates die klaarstonden maar nog niet geïnstalleerd waren, relevante updates die alleen als Optionele updates verschijnen, de Store database op de computer die niet in orde is etc.
Hulpmiddelen, tips en (mogelijke) oplossingen omtrent het probleem worden genoemd in deze discussiedraad
Lees het helemaal door, want de tips zijn niet 'gebundeld' in 1 posting.

Natuurlijk is de basis dat er geen Volume License of KMS versie is geïnstalleerd, want daarvoor geldt een ander upgrade-traject dan de Store.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bleutooth USB,

Wat je ook kan proberen typ is in www.google.nl. Windows 8.1 update.
Dat had ik ook gedaan en toen klikte ik op de microsoft office link en daarna klikte ik op windows 8.1.

Ik werd toen automatisch naar de update van windows 8.1 in de store gestuurd.

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden:
@Brockie Update KB2871389 is al geïnstalleerd, geeft de manuele download aan.
@Daa12 Allang geprobeerd: zoals ik eerder al aan gaf: de microsoft office link verwees me door naar de store, en daar gebeurde niks.
@dnties Omdat ik niet zeker was wat voor activatie ik had heb ik via je laatste link dit gedaan:
Win+R slmgr.vbs /dli. Hier kwam ik in een venster waarin stond: VOLUME_KMSCLIENT channel. Ik neem aan dat ik dus een KMS-geactiveerde besturingssysteem heb.

[...]@dnties Omdat ik niet zeker was wat voor activatie ik had heb ik via je laatste link dit gedaan:
Win+R slmgr.vbs /dli. Hier kwam ik in een venster waarin stond: VOLUME_KMSCLIENT channel. Ik neem aan dat ik dus een KMS-geactiveerde besturingssysteem heb.

Inderdaad, dus dan zul je je 8.1 update (via een .ISO download of een aangevraagde DVD) van slim.nl moeten krijgen.

Tijs.

Ik heb zojuist een mail teruggekregen van Slim:

De via ons beschikbare upgrades vallen niet onder de drie uitzonderingen. Het gaat verder om een eigen update van Microsoft, wij kunnen geen vragen beantwoorden over deze updates.

Het schijnt dus dat ik deze update zou moeten kunnen uitvoeren. Helaas kan Slim me niet helpen met het installeren van deze update. Eigenlijk ben ik nu weer terug bij af. Nog suggesties hoe ik deze update kan vinden en installeren?

Mogelijk helpt/werkt de tip van Modag in deze discussiedraad.
Overigens nogal ... uhm ... triest dat Slim niet doet wat (door Microsoft) van hen wordt verlangd ihkv. de update.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas. Ik heb de windows 8.1 Setup gedownload. Bij het invoeren van de code staat hier:
Deze code werkt niet voor deze editie van Windows, Probeer een andere code.

Bedankt voor je hulp.
Ik heb Slim verder deze mail gestuurd:

Hallo,

Bij het handmatig downloaden van deze update moet ik mijn code invoeren. Ik heb de code die ik dus van Slim gekregen heb ingevoerd en deze wordt niet geaccepteerd.
Volgens uw vorige mail valt mijn code niet onder een van de uitzonderingen.
Ook is mij duidelijk dat u mij niet verder helpt met deze update. Dit verbaast mij echter, want met de aankoop die ik bij u heb gedaan, verwacht ik wel dat ik ondersteuning krijg mocht het niet werken. Alsnog hoop ik dat u mijn vragen kan beantwoorden.

Verzonden met Windows.

Hallo,

Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd, maar probeer is het via de instellingen te updaten.
Als je naar windows 8 instellingen gaat en daarna zoekt op windows updates. Misschien helpt dat?.

Ik hoop dat dit een herhaling is. Ik kan het niet lezen in jou vraag als je dit al hebt geprobeerd.

@Daa12, Hoi, Ik heb alle standaard updatemogelijkheden vanuit windows geprobeert. Helaas allemaal zonder succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan